Writing

هر آنچه که باید درمورد آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس بدانیم + 6 نکته بسیار ضروری

در این مقاله با رویکردی متفاوت به آزمون رایتینگ آیلتس به عنوان یک آزمون بسیار چالش بر انگیز، پرداخته خواهد شد. لطفا با ما همراه باشید

مقدمه

آزمون رایتینگ آیلتس به عنوان یکی از 4 قسمت این آزمون، توانایی نگارش شما را در 2 تسک متفاوت می سنجد. همانطور که می دانید آزمون آیلتس از 2 بخش آکادمیک (Academic) و جنرال (General Training) تشکیل شده است. در آزمون رایتنگ نیز همانند آزمون ریدینگ، سوالات استفاده شده در این 2 ماژول از نظر ساختاری و موضوعی کاملا باهم متفاوت هستند. در بخش رایتینگ آیلتس توانایی نگارش شما در دو موضوع و سبک کاملا متفاوت سنجیده می‌شود. شما باید در یک بازه زمانی مشخص و نسبتا کوتاه به هر دو تسک (Task) پاسخ دهید. در این مقاله  سعی خواهیم کرد به صورت جداگانه به ماژول آکادمیک بپردازیم.

آشنایی کلی با رایتینگ آیلتس بخش آکادمیک

رایتینگ آکادمیک آزمون آیلتس را می توان به نسبت مشکل تر از آزمون آکادمیک آن در نظر گرفت، البته باید گفت منابع بیشتری هم برای ماژول آکادمیک وجود دارد که این مشکل را تا حدی کم اثر می کند.در قسمت رایتینگ آکادمیک آزمون آیلتس از شما خواسته می شود در مدت 60 دقیقه دو تسک را در این آزمون انجام دهید. موضوعاتی که باید راجب آنها بنویسید معمولا از موضوعات عمومی انتخاب می شوند که دانشجویان با آن برخورد دارند. به عهده ی شماست که زمان 60 دقیقه خود را در این بخش مدیریت کنید و برای نوشتن 2 تسک استفاده کنید.

آشنایی کلی با تسک اول رایتینگ آکادمیک

همانطور که بیش از این گفته شد، آزمون رایتینگ آیلتس از 2 بخش یعنی تسک اول و تسک دوم تشکیل شده است. در بخش اول رایتینگ آزمون آیلتس به شما تصویر، نمودار، چارت یا جدولی داده می شود و شما باید گزارشی راجب آن بنویسید که نکات مهم، داده ها، ارقام و مقایسه آنها را در این گزارش گنجانده شده اند. یا اینکه ممکن است از شما خواسته شود تا مراحل یک فرایند را توصیف یا چگونگی کارکرد یک سیستم را تشریح کنید. رایتینگ تسک اول باید حداقل 150 کلمه داشته و در زمان 20 دقیقه نوشته شود. یعنی نوشتن حد اقل 150 کلمه برای تسک اول رایتینگ الزامی است. و در صورت نوشتن تعداد کلمات کمتر نمره ی آن را دریافت نخواهید گرفت. بیشتر از این تعداد کلمات مشکلی ندارد اما باید در نظر گرفت که زمان بیش تری خواهد برد. و ممکن است از زمان 40 دقیقه ای که باید برای تسک دوم صرف کنید کسر شود.

آشنایی کلی با تسک دوم  رایتینگ آکادمیک

بعد از معرفی تسک اول آزمون آکادمیک رایتینگ آیلتس حالا نوبت به معرفی تسک دوم این آزمون می رسد. در بخش دوم رایتینگ آزمون آیلتس شما باید یک مقاله یا essay بنویسید. در تسک دوم رایتینگ یک تاپیک که عموما در قالب یک نقطه نظر، استدلال یا بیان معضلی است به شما داده شده و از شما می خواهد تا آن را مورد بحث و بررسی قرار دهید. شما باید به دقت صورت سوال را بخوانید و پاسخ مرتبط با سوال یا سوالات را بنویسید. اگر نیاز دارید از بخشی از صورت سوال در رایتینگ خود استفاده کنید باید از کپی آن اجتنباب کرده و عبارت مورد نظر را با کلمات و ساختار دیگری بازنویسی کرده کنید. شما باید حداقل 250 کلمه برای تسک دوم بنویسید و 40 دقیقه برای این کار زمان خواهید داشت. نمره تسک دوم دو سوم کل نمره رایتینگ خواهد بود و توجه ای ویژه باید به آن داشت.

چند نکته بسیار مهم که باید راجب رایتینگ آکادمیک آیلتس بدانید:

1. شما باید رایتینگ خود را در پاسخنامه بنویسید و می توانید از صفحه ی سوال برای پیش نویس استفاده کنید. و کسی که برگه شما را تصحیح می کند کاری به نوشته های شما در برگه سوال ندارد و صرفا چیزی که در برگه پاسخ نوشتید مهم است.

2. استایل نوشتن شما در هر دو تسک اول و دوم رایتینگ آکادمیک باید فرمال باشد.

3. باید مراقب باشید تا از دادن پاسخ های غیر مرتبط و نوشتن در موضوع دیگری که در سوال نیامده خودداری کنید. با این کار صرفا زمان شما از بین می رود و نمره ای برای آن نخواهید گرفت.

4. پاسخ شما برای هر تسک باید به صورت کامل بوده و در پاراگراف های مرتبط و منسجم نوشته شده باشد.

5. حداقل 150 کلمه برای تسک اول و 250 کلمه برای تسک دوم باید نوشته باشید.

6. باید طوری زمان خود را مدیریت کنید که در پایان، زمان کافی برای بررسی نوشته خود داشته باشید تا در صورت اشکالات گرامری یا ساختاری اصلاحات لازم را انجام دهید.

همانطور که مطلع هستید منابع بسیار خوب و جدیدی مرتبط با آمادگی آزمون آکادمیک رایتینگ آیلتس در سایت بزرگ آیلتس مترز موجود می باشد، اما در این بخش قصد داریم تا پکیج اختصصای آیلتس مترز را برای آزمون آکادمیک رایتینگ آیلس به شما عزیزان معرفی کنیم. لازم به ذکر است، در این بسته آموزش بهترین و پربازده‌ترین کتاب­ها از بخش منابع ویژه سایت آیلتس مترز که همگی از سایت‌های معتبر خارجی خریداری‌شده، توسط کارشناسان ما انتخاب و ارائه‌شده است. همچنین این کتاب‌ها در 2 بخش Task1 and Task2 دسته‌بندی‌شده است تا تمام نیازهای شما برای موفقیت در آزمون ریدینگ آیلتس را تأمین کند. در آخر لازم است اشاره‌کنیم، این پکیج آموزشی مختص زبان آموزان ماژول آکادمیک آیلتس طراحی‌شده است و زبان آموزان ماژول جنرال می‌توانند از این قسمت پکیج مخصوص خود را خریداری کنند. در بخش زیر توضیح کوتاهی از کتاب‌های ارائه‌شده در این پکیج شگفت‌انگیز را باهم مشاهده می‌کنیم:

پکیج موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس (آکادمیک) IELTSMatters

 

در مقاله بعدی آیلتس مترز آزمون جنرال رایتینگ آیلتس را باهم بررسی خواهیم کرد.

برای آشنایی بیشتر با آزمون آکادمیک رایتینگ آیلتس می توانید ویدیو زیر را ملاحظه بفرمایید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا