Writing

نکاتی که باید در مورد تسک اول آزمون رایتینگ آیلتس بدانیم

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا نکات لازم جهت موفقیت در آزمون رایتینگ آیلتس (تسک اول ماژول آکادمیک) را باهم بررسی کنیم.

مقدمه

تسک اول آزمون رایتینگ آیلتس را بدون شک باید مشکل ترین بخش این آزمون دانست. تسک اول این آزمون به عنوان بخشی از آزمون رایتینگ آیلتس، معمولا شامل یک جدول، چارت، شکل یا نمودار می شود و از شما خواسته می شود تا آن را توصیف کنید.

درواقع، تسک اول آزمون رایتینگ آیلتس (ماژول آکدمیک) خلاصه یک واقعیت می باشد که شما باید در قالب یک گزارش در 20 دقیقه با کمیت حداقل 150 کلمه آن را بنویسید. همانطور که گفته شد در این آزمون از یک نمودار تصویری که معمولا یک واقعیت را نشان می دهد و شما زبان آموزان عزیز به توصیف آن خواهید پرداخت. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا نکات ضروری و مهم برای رسیدن به موفقیت در این آزمون را شرح دهیم و امیدواریم این نکات برای شما همراهان عزیز سایت آیلتس مترز مفید واقع شود.

چهار مرحله اصلی در نوشتن یک گزارش برای تسک اول:

  1. سوال را به خوبی بخوانید: درک سوال و تحلیل درست از سوال از اهمیت بالایی برخوردار است. گاها دیده میشود پس از بیست دقیقه هنوز داوطلب درک درست، کامل و شفافی از سوال ندارد. درک درست از سوال و تحلیل درست از اطلاعات داده شده در سوال میتواند تا حد زیادی راهگشا باشد.
  2. موضوع را معرفی کنید: به طور مثال فرض کنید که قرار است یک نمودار را توصیف کنید. بهتر است در یک یا دو جمله بیان کنید که عنوان نمودار چه اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می دهد. برای این کار بهتر است که عنوان نمودار را خلاصه و بازنویسی کنید. از تکرار کلمه به کلمه عنوان خودداری کنید. در واقع در این مرحله شما یک مقدمه برای گزارش خود می نویسید. اگر از مهارت Paraphrasing بالایی برخوردار باشید که باید برای آن آموزش های لازم را دیده باشید نوشتن مقدمه کار بسیار ساده ای میباشد. برای جمله ای که بتوانید اطلاعات را در یک جمله خلاصه کنید، باید از تحلیل درستی که قبل از نوشتن مقدمه کرده اید استفاده کنید. هایلایت کردن اطلاعات و روند ها و تغییرات کمک زیادی به شما میکند.
  3. روند کلی گزارش را توصیف کنید: در این مرحله شما باید به توصیف روند کلی قابل مشاهده در نمودار بپردازید. نیازی نیست که تمام جزئیات و داده‌ها را عنوان و بررسی کنید. بیان شرحی کلی از آنچه که نمودار نشان می‌دهد کافی است.
  4. حالا زمان ارائه جزئیات است: در این مرحله می‌توانید جزئیات نمودار را بیان کنید و به شرح و توصیف آن بپردازید. همچنین می‌توانید به مقایسه داده ها با یکدیگر نیاز اشاره کنید. ضروری است که پاراگراف‌های خود را سازماندهی کنید. در هر پاراگراف فقط یک موضوع را بررسی کنید. به طور مثال در یک پاراگراف به بیان شباهت‌ها بپردازید و در پاراگراف دیگر تفاوت‌ها را بیان کنید. با استفاده از تحلیل انجام شده که قبل از نوشتن مقدمه شروع کرده بودید شروع به نوشتن جزییات کنید. متاسفانه خیلی از داوطلبان IELTS به این نکته دقت نمیکنند و در حال نوشتن دست به تحلیل هم میزنند و این یعنی از دست رفتن انرژی و وقت که بسیار خطرناک میباشد. چنانچه تحلیل درستی داشته باشید، اکنون نوبت نوشتن با زبانی فاخر است.

معیارهای ارزیابی و نمره دهی این آزمون

Task Achievement:

منظور سنجش توانایی در فهم دقیق اطلاعات ارائه شده و موارد خواسته شده و در نهایت پاسخ دادن به تمامی این موارد، طبقه بندی، دسته بندی و جمع بندی آنهاست.

Coherence and Cohesion:

یعنی بررسی ساختار مناسب و استاندارد در مقاله، پارگرافهای متعدد و مناسب برای دسته بندی مطالب و نکات مطرح شده می باشد.

Lexical Resource:

منظور سنجش استفاده درست و بجا از دایره لغات مرتبط ومناسب با موضوع است.

Grammatical Range and Accuracy:

یعنی بررسی مهارت های گرامری متنوع و صحیح استفاده شده در مقاله.

 

4 نکته بسیار مهم که باید در مورد این آزمون بدانید:

  1. سعی کنید تا میتوانید از لغات و ساختارهای گرامری متنوع و فرمال استفاده کنید. جملات با ساختار پیچیده تر شانس شما را برای گرفتن نمره 6 و بالاتر از آن بیشتر میکند.
  2. لیستی از کلمات مفید و کاربردی تهیه کنید تا از تکرار بیش از حد یک لغت یا استفاده بیش از حد جملات ساده بپرهیزید. برای گرفتن نمره بهتر باید از دایره لغات وسیعی بهره ببرید.
  3. با کمی جست و جو در اینترنت نمونه های سوالات زیادی از writing task 1 پیدا خواهید کرد، آنها را ببینید و به آنها پاسخ دهید. با تمرین کردن می توانید تسلط بیشتری روی نحوه پاسخ دهی به این آزمون پیدا کنید و شانس موفقیت شما بیشتر خواهد شد.
  4. حتی اگر زبان انگلیسی تان خوب است برای اینکه بتوانید فاکتورهای آیلتس را در ریدینگ رعایت کنید به کمک یک متخصص احتیاج دارید تا با مفاهیم اصلی رایتینگ آشنا شوید و با تمرین در آن به سرعت و تبحر برسید.

یک نمونه از این آزمون (نمره9):

 

در پایان پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با این آزمون و همینطور تسک دوم آزمون رایتینگ آیلتس مقالت دیگر سایت ما از جمله مقاله “هر آنچه که باید درمورد آزمون رایتینگ آکادمیک آیلتس بدانیم + 6 نکته بسیار ضروری” را با دقت مطالعه بفرمایید.

معرفی منابع مرتبط

همچنین برای تقویت تسک اول آزمون رایتینگ آیلتس منابع بسیار خوب و مناسبی در سایت بزرگ آیلتس مترز موجود می باشد که هم اکنون قصد داریم بخشی از این منابع ارزشمند را به شما زبان آموزان عزیز معرفی کنیم:

 

مشاهده ویدیو 

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 1.5 / 5. تعداد امتیازات: 2

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا