تبلیغات

آموزش زبان آلمانی به فارسی با تلفظ

آموزش زبان آلمانی به فارسی با تلفظ

اگر بخواهیم با شما صادق باشیم، یاد گرفتن الفبای زبان آلمانی حداقل سه ساعت زمان می‌برد. آموزش زبان آلمانی به فارسی در نقطه شروع، زبان‌آموز را به چالش می‌کشد. حروف می‌توانند از همان لحظه شروع، یادگیری را کمی ترسناک کنند. اما در این آموزش زبان آلمانی به فارسی که با تلفظ تک تک کلمات به شما ارائه می‌شود، می‌توانید تلفظ حروف را یاد بگیرید.

آلمانی، جزو زبان‌های سخت اروپایی است و گاهی حتی به سخت‌ترین زبان هم در موردش اشاره می‌کنند. تلفظ حروف آلمانی، جنسیت کلمات و تلفظ کلماتی که با این حروف ساخته می‌شوند، فقط بخشی از سختی‌های این زبان پرطرفدار اروپایی هستند. آلمانی با وجود زیبایی‌ها و کاربردهایی که دارد، زمان زیادی را برای آموزش از زبان‌آموز می‌گیرد. تمرین کردن و استمرار در یادگیری، اصل اول یادگیری و آموزش زبان آلمانی از پایه است. شروع این زبان، به سادگی دیگر زبان‌ها نیست.

آموزش زبان آلمانی به فارسی از پایه

زبان‌آموزهای فارسی در ابتدا، حروف را با تلفظ فارسی بیان می‌کنند و تصورشان این است که کلمات را درست ادا می‌کنند. در حالی که حروف آلمانی، با نقطه‌هایی که بالای سر بعضی از آنها قرار می‌گیرد، با تلفظ حرف اصلی تفاوت دارند. برای شروع یادگیری زیان آلمانی، در شروع باید روی تلفظ حروف تمرکز کنیم. تلفظ درست هر کدام از این حروف، کمک می‌کند که در نهایت کلمات را درست تلفظ کنیم. رسیدن به نقطه‌ای که با اعتماد به نفس و خیال راحت، کلمات را تلفظ کنیم، نقطه مهمی در یادگیری است. وقتی کلمات را به درستی تلفظ کنیم، تازه می‌توانیم ادعا کنیم که یک زبان خارجی را یاد گرفته‌ایم.

صداهایی که در آلمانی شنیده می‌شود، کمی گول زننده و گاهی ترسناک هستند. هر کسی که شروع به آموزش زبان آلمانی به فارسی می‌کند، متوجه می‌شود که تلاش‌هایش برای یادگیری زبان، بدون تلفظ درست حروف الفبا به جایی نمی‌رسد. به همین دلیل، سه ساعت زمان لازم است تا در کلاس‌های ابتدایی، ذهن زبان‌آموز به سمت درست هدایت شود. اعتماد به نفس یادگیری زبان آلمانی، بعد از تلفظ درست حروف به سرعت بالا می‌رود.

تلفظ متفاوت کلمات آلمانی با انگلیسی

زبان آلمانی هم مثل فرانسوی و انگلیسی و حتی فارسی، یک زبان هندواروپایی به حساب می‌آید. زبان‌آموزها در شروع با شنیدن این نکته، گمراه می‌شوند و تصور می‌کنند که با تلفظ انگلیسی می‌توانند آلمانی را هم پیش ببرند. البته که تصورشان درست است و انگلیسی، خودش نسخه‌ای از زبان آلمانی است و تلفظ حروف، خیلی تفاوتی با انگلیسی ندارد. اگر آموزش زبان را با انگلیسی شروع کرده باشید، مسیر سختی برای یادگیری زبان آلمانی ندارید. تفاوت‌های آلمانی و انگلیسی در جنسیت و حروف اضافه و تغییر در ترکیب کلمات و در نهایت تلفظ حروف و کلمات خلاصه نمی‌شوند. با این حال، اگر انگلیسی را فهمیده باشید، آلمانی هم سختی خاصی ندارد و به سرعت قابل یادگیری است.

اگر زبان انگلیسی را خوب یاد گرفته باشید، برای آموزش زبان آلمانی چالش سختی ندارید. از کلمات ساده‌تر که در سفر و صحبت‌های روزمره استفاده می‌شوند، یادگیری را شروع می‌کنیم. بعد از به دست آوردن اعتماد به نفس کافی در مورد یادگیری کلمات و تلفظ حروف، می‌توانیم وارد مراحل پیشرفته شویم.

اهمیت تلفظ در یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی اگر به زبان فارسی باشد و شروع کار را بتوانیم به زبان مادری یاد بگیریم، چالش کمتری با آن خواهیم داشت. تلفظ حروف آلمانی سختی‌های خودشان را دارند و گاهی لازم است که معلم به زبان فارسی در مورد تلفظ حروف و شیوه ادا کردن آن‌ها با زبان‌آموزان صحبت کند. در این صورت شروع آموزش زبان آلمانی کار ساده‌تری خواهد بود و ترس کمتری خواهد داشت.

قوانین بی شماری در آلمانی هستند که در نحوه تلفظ کلمات و به کار بردن حروف اضافه کاربرد دارد. مثل هر زبانی، استثناهای زیادی هستند که برای این زبان وجود دارند، که در مورد آلمانی کمی بیشتر هم هست.

ساختار متفاوت زبان آلمانی و انگلیسی، از همان شروع خودش را نشان می‌دهد. ساختار و گرامر این دو زبان، تا حد زیادی شبیه به همدیگر هستند و تفاوت‌هایی هم در نوع جمله بندی و حروف اضافه با یکدیگر دارند. آلمانی را در آموزشگاه زبان آلمانی خوب (پیشنهاد ما آموزشگاه زبان ملل است) انجام دهید.

چالش های شروع یادگیری آلمانی

چالش های شروع یادگیری آلمانی

تلاش بیشتر برای شروع

بزرگترین چالشی که ممکن است با آن روبرو شوید، تفاوت قاعده مندی آن با انگلیسی است. هنوز هم می‌شود ادعا کرد که زبان آلمانی چندان متفاوت با زبان انگلیسی نیست و قاعده‌های شبیه به همدیگر دارند. حتی به نظر بعضی از معلمان و متخصصان زبان، آلمانی یکی از قاعده‌مندترین و منطقی‌ترین زبان‌های دنیا به حساب می‌آید. اعتقاد این مختصصان در این است که صرف نظر از کلمه و جمله، می‌توان قواعد آلمانی را یاد گرفت و بعد از مدتی، بدون فکر کردن صحبت کرد. اما این موضوع، برای شروع کمی متفاوت است.

برای آموزش زبان آلمانی به فارسی نیاز به تلاش و فشار بیشتری داریم تا به نقطه‌ای برسیم که قاعده‌ها، درونی شوند. قبل از یادگیری اصول و درونی شدن ساختارها در ذهن، زبان‌آموز نیاز دارد که تلاش بیشتری برای یادگیری بکند. برای استفاده و به‌کارگیری قواعد زمان بیشتری بگذارد تا بتواند سریع‌تر به حد موفقیت برسد.

تسلط به تلفظ زبان آلمانی

تمرین کردن، تنها راهی است که برای آموزش زبان آلمانی دارید. اولین تلاشی که باید انجام بدهید، روی تلفظ کلمات است و بعد از آن روی ترکیب و استفاده از آن‌ها در جمله است.  برای این کار بهتر است که از زبان مادری خودتان که فارسی است، کمک بگیرید تا سریع‌تر تلفظ‌ها را آموزش ببینید. برای یادگیری زبان آلمانی، زمان زیادی لازم است و هر چه قدر که در شروع، تلاش بیشتری داشته باشید، موفق‌تر خواهید بود.

همراهی یک معلم به زبان مادری، کمک می‌کند که زودتر بتوانید به نتیجه دلخواه برسید، اعتماد به نفس پیدا کنید و پیش بروید. بعد از مدتی، کمک گرفتن از معلم زبانی که گویش اصلی‌اش آلمانی است، می‌تواند به شما کمک کند. اما تا قبل از آن، بهتر است که از معلم فارسی زبان برای یادگیری و به دست آوردن حس خوب یادگیری استفاده کنید.

یادگیری با جملات

یکی از بهترین روش‌های آموزش زبان آلمانی برای شروع، خواندن جمله‌های آلمانی و ساختن آن‌هاست. تا زمانی که بخواهید فقط کلمات را حفظ کنید، به نقطه مثبتی در یادگیری نمی‌رسید. اگر با حفظ کردن کلمات شروع کنید، ممکن است بعد از مدتی بتوانید به خوبی کلمات را درون جمله‌ها درک کنید، اما توان ساختن جمله‌های معنادار و گفتگو نخواهید داشت.

بهترین روش این است که کلمات را درون جمله‌های مختلف ببینید و استفاده کنید. جمله سازی به شما کمک می‌کند که کلمه را با معنای آن در بین دیگر کلمه‌ها یاد بگیرید. همین موضوع باعث می‌شود که حفظ کردن و به یاد آوردن آن‌ها هم ساده‌تر شود.

موضوعی که زبان‌آموزان معمولاً رعایت نمی‌کنند و دچار چالش می‌شوند همین است. تصور می‌کنند که یک ماه برای یادگیری کلمات وقت بگذارند و بعد شروع به نوشتن و گفتگو و جمله بندی کنند. در حالی که از همان ابتدا، باید کلمه‌ها را درون جمله و در کنار دیگر کلمه‌های آلمانی ببینید. معناهای متفاوت یک کلمه را هم از این طریق می‌توانید بهتر یاد بگیرید.

روش استفاده از کلمات جدید

تا می‌توانید از کلمات جدید در جمله‌ها استفاده کنید. هر جایی که فکر می‌کنید این کلمه به کار می‌آید، آن را بگذارید. سعی کنید با جستجوی کلمات به آلمانی در گوگل، خودتان را محک بزنید و کلمه را درون جمله‌های مختلف ببینید. بعد از مدتی، کلمه‌ها را در ترکیب با کلمه‌های دیگر که پیدا می‌کنید، جستجو کنید تا معناهای بیشتری را به دست بیاورید.

بعد از مدتی می‌توانید یک کلمه را در کنار سه یا چهار کلمه دیگر ببینید که تمام معناهای متفاوت یک کلمه را به شما می‌دهد و راه را برای یادگیری شما باز می‌کند.

اهمیت آموزش زبان آلمانی از پایه

کمتر پیش می‌آید که زبان‌آموزان از یادگیری و آموزش زبان نترسند. زبان آلمانی در همان ابتدا می‌تواند هر کسی را به زمین بزند. تلفظ سنگین حروف الفبا، جنسیت‌ها و شیوه متفاوت ترکیب کلمات، برای کسی که صرفاً فارسی بلد است یا حتی انگلیسی را هم تا حدی یاد گرفته، هنوز هم ترسناک است. بعضی از حروف آلمانی در انگلیسی وجود ندارد یا اگر وجود دارند، به شکل دیگری تلفظ می‌شوند. بنابراین مهم است که هنرجو، آموزش زبان آلمانی را با معلم فارسی زبان شروع کند.

بعد از مدتی، خود زبان‌آموز باید با جستجوی کلمات در مقاله‌ها و جمله‌های مختلف، آن را با معناهای متفاوتش یاد بگیرد و به جایی برسد که بتواند با سرعت کلمات را کار همدیگر بگذارد و صحبت کند و حتی بنویسد.

 

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.6 / 5. تعداد امتیازات: 34

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا