تبلیغاتهمه

تفاوت آزمون آیلتس و ماک آیلتس

آیلتس (IELTS) یکی از مدارک بین‌المللی زبان انگلیسی است که برای اهداف خاصی به کار برده می‌شود. امروزه بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، متقاضیان خود را ملزم اخذ مدرک آیلتس کرده‌اند. همچنین، برای مهاجرت به کشورهایی مانند استرالیا، کانادا و نیوزیلند، معمولاً برای دریافت امتیاز بالا جهت مهاجرت به این کشورها، مدرک آیلتس موردنیاز است.

علاوه بر این، با شرکت در آزمون آیلتس، شما می‌توانید مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی خود را ارزیابی کنید و سطح زبان خود را به‌صورت استاندارد بسنجید.این آزمون از چهار بخش که شامل اسپیکینگ، رایتینگ، ریدینگ و لیسنینگ تشکیل می‌شود.

قبولی در امتحان آیلتس برای بسیاری از افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا بدون داشتن این مدرک به اهدافی که ذکر کردیم، نمی‌توانند دست یابند.  بنابراین برای آمادگی بیشتر در آزمون آیلتس نیاز به دوره‌های آماده‌سازی یا کلاس انلاین ایلتس و همچنین آزمون‌های شبیه‌سازی‌شده‌ای به نام ماک آیلتس (Mock IELTS)  است.

 

تفاوت آزمون آیلتس و ماک آیلتس

ماک آیلتس آزمونی آزمایشی و تمرینی است که برای شبیه‌سازی آزمون واقعی طراحی شده است. این آزمون به شما اجازه می‌دهد تا با قوانین و فرمت آزمون آیلتس واقعی آشنا شوید و مهارت‌های لازم برای پاسخ‌دادن به سؤالات آزمون را کسب کنید. در واقع، ماک آیلتس به شما فرصت این را می‌دهد تا با تکرار سؤالات و یادگیری روش‌های پاسخ‌گویی به آن‌ها، خود را برای آزمون واقعی آماده کنید.

در ادامه به برخی از تفاوت‌های آزمون آیلتس و ماک آیلتس می‌پردازیم.

 

  • در آزمون آیلتس واقعی، سؤالات به‌صورت رسمی و با سطح دشواری بالاتری پرسیده می‌شود. زیرا نمرات آن در بسیاری از موارد برای اهداف تحصیلی و کاری باید قابل‌قبول باشد و فرد شرکت‌کننده در آزمون باید از هر نظر دانش کافی را در مهارت‌های اسپیکینگ، رایتینگ، لیسنینگ و ریدینگ داشته باشد. درصورتی‌که در ماک آیلتس سؤالات کمی ساده‌تر هستند تا شرکت‌کنندگان کم‌کم برای آزمون آیلتس آماده شوند و به یکباره از این آزمون نترسند.
  • یکی دیگر از تفاوت‌های آزمون ایلتس با آزمون ماک آیلتس، روش نمره‌دهی آن است. در آزمون ماک نمره‌دهی واقعی وجود ندارد. درحالی‌که در امتحان آیلتس واقعی نمرات از 0 تا 9 تعیین شده است و عدد صفر به منزله کمترین نمره و عدد نه به معنای نمره کامل و بالا در آزمون آیلتس واقعی به شمار می‌رود.

 

تفاوت در درجه سختی آزمون اصلی و ماک آیلتس

آزمون اصلی آیلتس به‌عنوان یک آزمون استاندارد بین‌المللی در جهان، درجه سختی معینی دارد و توسط مرکز آیلتس برای ارزیابی توانایی‌های زبان‌آموزان طراحی شده است. این آزمون شامل چهار بخش خواندن، نوشتن، شنیداری و صحبت‌کردن است که نمره‌های جمع‌آوری‌شده از آزمون اصلی آیلتس برای تعیین دانش زبان‌آموزان استفاده می‌شود.

درحالی‌که، آزمون ماک آیلتس، آشنایی با فرمت و نحوه برگزاری آزمون اصلی است و در اصل تعیین سطح زبان انگلیسی محسوب می شود. بنابراین، امتحان ماک آیلتس نسبت به آزمون واقعی آیلتس آسان‌تر برگزار می‌شود تا داوطلبین بتوانند فقط با فرمت و نحوه ارزیابی آشنا شوند و روش‌های پاسخگویی به سؤالات را یاد بگیرند.

تفاوت در بانک سوالات آزمون آیلتس و ماک آیلتس

بانک سؤالات آزمون اصلی آیلتس و ماک آیلتس یکسان نیستند. زیرا آزمون آیلتس واقعی شامل سؤالاتی است که توسط مرکز آیلتس تهیه شده و هر ساله به‌روزرسانی می‌شود، درحالی‌که برای ماک آیلتس، سؤالاتی در قالب تمرین و بر اساس سطح دشواری کمتری نسبت به آزمون اصلی آیلتس است و معمولاً توسط آموزشگاه‌ها و مؤسسات زبان تهیه می‌شود.

 

تفاوت در اگزمینرهای آزمون و ماک آیلتس

آزمون آیلتس توسط سازمان بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) برگزار می‌شود. این سازمان تحت نظارت مشترک دو مؤسسه بین‌المللی، یعنی دانشگاه کمبریج و انجمن بریتانیایی ارتباطات بین‌المللی (BC) برگزار می‌شود. آزمون آیلتس در بیش از ۱۴۰ کشور با بیش از ۱۰۰۰ مرکز آزمون همکاری دارد و برای برگزاری آزمون از متخصصین زبان انگلیسی در سراسر جهان استفاده می‌کند.

معمولاً اگزمینرهای آزمون اصلی آیلتس Native ‌و یا از دانش زبانی بالایی برخوردار هستند. درحالی‌که اگزمینرهای ماک آیلتس معمولاً مدرسان آموزشگاه‌های برگزارکننده این آزمون هستند و سطح تخصص آنها نسبت به اگزمینرهای امتحان آیلتس پایین‌تر است.

 

تفاوت در مکان و شرایط برگزاری آزمون اصلی و آزمایشی آیلتس

آزمون آیلتس (IELTS) به‌صورت حضوری برگزار می‌شود. برای شرکت در این آزمون، متقاضیان باید به سایت مرکز آیلتس در کشور خود مراجعه کرده و فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنند. هزینه ثبت‌نام در آزمون آیلتس در حال حاضر معمولاً بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار است که به کشور برگزاری آزمون بستگی دارد.

آزمون آیلتس معمولاً در شهرهای بزرگ و مراکز آموزشی مهم برگزار می‌شود. قبل از برگزاری آزمون آیلتس اصلی، اطلاعات کامل در مورد مکان و زمان برگزاری به داوطلبان اعلام می‌شود. همچنین، در صورت نیاز به تغییر مکان یا زمان برگزاری، حتماً با زبان‌آموزان تماس گرفته خواهد شد.

درحالی‌که برخی از آموزشگاه‌های زبان مجاز به برگزاری آزمون ماک آیلتس هستند بالتبع محل برگزاری آزمون ماک آیلتس در داخل همان مؤسسات یا آموزشگاه‌ها است. برای شرکت در این آزمون باید هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از امتحان اصلی پرداخت کنید.

برگزاری آزمون ماک آیلتس در آموزشگاه‌های زبان معمولاً به‌صورت آنلاین یا حضوری انجام می‌شود. درصورتی‌که آزمون اصلی فقط به‌صورت حضوری برگزارمی  شود. برای بخش  Speaking آزمون ماک آیلتس، مدرسان آموزشگاه‌های زبان معمولاً یک مصاحبة حضوری با داوطلبان برگزار می‌کنند تا توانایی صحبت‌کردن آنها در زبان انگلیسی را بسنجند. درحالی‌که در آزمون آیلتس اصلی این قسمت از امتحان تنها توسط افرادی Native  یا با زبان مادری انگلیسی برگزار می‌شود.

 

خلاصه مطلب

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای ورود به دانشگاه‌ها، مهاجرت و محیط‌های کاری بین‌المللی است. این آزمون توسط بخشی از دانشگاه کمبریج به نام IDP و بخشی دیگر به نام British Council برگزار می‌شود.

آزمون ماک آیلتس (Mock IELTS) یک آزمون شبیه‌سازی شده از آزمون اصلی آیلتس است که توسط مؤسسات آموزشی و آموزشگاه‌های زبان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این آزمون، آشنایی داوطلبان با قالب و ساختار آزمون اصلی و بهبود مهارت‌های آن‌ها در زبان انگلیسی است.

در مورد تفاوت‌ها، آزمون اصلی آیلتس با آزمون ماک آیلتس در چند مورد با هم متفاوت هستند. به‌عنوان‌مثال:

 

  • آزمون اصلی آیلتس توسط بخشی از دانشگاه کمبریج و British Council اداره می‌شود، درحالی‌که آزمون ماک آیلتس توسط مؤسسات آموزشی و آموزشگاه‌های زبان برگزار می‌شود.

 

  • سؤالات آزمون اصلی آیلتس در چهار بخش شامل شنیداری، خواندن و نوشتن و مکالمه است که از نظر سختی از آزمون ماک آیلتس سخت‌تر است.

 

  • در آزمون اصلی آیلتس، نمرات به‌صورت عددی بین ۰ تا ۹ ثبت می‌شود، درحالی‌که در آزمون ماک آیلتس، نمرات به‌صورت فیدبک و یا بازخورد آنها به داوطلبان تحویل داده می‌شود.

 

به‌طورکلی، آزمون ماک آیلتس به‌منظور آشنایی داوطلبان با فرمت و ساختار آزمون اصلی طراحی شده است، درحالی‌که آزمون اصلی آیلتس به‌منظور ارزیابی مهارت‌های زبانی داوطلبان برای مهاجرت به کشورهای انگلیسی‌زبان است.

 

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.8 / 5. تعداد امتیازات: 36

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا