Writing

نحوه ایده پردازی در آزمون رایتینگ آیلتس

در این مقاله تلاش میکنیم تا نکات لازم جهت ایده پردازی در آزمون رایتینگ آیلتس را باهم بررسی کنیم

مقدمه

همانطور که حتما مطلع هستید یکی از بزرگترین مشکلات و چالش های اصلی زبان آموزان برای آزمون رایتینگ آیلتس نداشتن ایده مناسب برای شروع رایتینگ خود می باشد. و از آنجا که در آزمون رایتینگ آیلتس زمان زیادی برای ایده پردازی وجود ندارد تمام زبان آموزان این آزمون باید قبل از شرکت در آزمون رایتنیگ آیلتس حتما نحوه ایده پردازی مناسب را فرا بگیرند. یکی از بزرگترین ترس های داوطلبین چگونگی شروع نوشتن مقاله است، وقتی به سوال نگاه کرده و هیچ ایده ای ندارند! تولید ایده در تسک دو آیلتس مسئله ای است که زبان آموزان نگران آن هستند. این ترس طبیعی است اما راه حل هایی خوبی برای آن وجود دارد که در ادامه قصد آنها را باهم مرور کنیم.

آشنایی با موضوعات متداول در آزمون رایتینگ آیلتس

این روش از شما می خواهد تا حداقل ده تاپیک مشترکی که درامتحان اومده رو بدونید و بعضی از لغاتی که با این تاپیک های تکراری مرتبط هست را یاد بگیرید. گسترش دایره لغاتتون باعث راحت تر فکر کردن به ایده ها میشه. اگه وقت بیشتری دارید فقط به ده تا تاپیک بسنده نکنید. بلکه بیشتر بخونید.

وقتی زمان خالی دارید به روزنامه های انگلیسی نگاهی بندازید و چندین تاپیک پیدا کنید که احتمال میدید در امتحان ایلتس بیاد. وقتی اینکار رو میکنید باید دوکار را انجام دهید. اولین کار اینه که اول کلمات نا اشنا رو پیدا کنید و سعی کنید نسبت به متن حدس بزنید و بعد از روی دیکشنری موبایل یا کاغذی مطمئن بشید که معنی کلمه چیه. این کار واقعا کمکتون میکنه. نه تنها در بخش دوم آزمون رایتینگ بلکه در بقیه بخش های امتحان ایلتس کمکتون میکنه.

روش استفاده از طوفان فکری

این روش به این معنی است که به موضوع فکر کرده و تا جایی که می‌توانید ایده‌های مرتبط تولید کنید. کلمه‌ی کلیدی را نوشته و سپس تمامی ایده‌های مربوط به آن را بگویید. بسیاری از زبان‌آموزان این روش را دوست دارند، اما برای بعضی دیگر تکنیکی بسیار وقت گیر است‌ زیرا به موضوعات بسیار کلی و بعضا نامربوط فکر می‌کنند.

روش نقشه ذهنی

روش نقشه ذهنی روشی برای سازمان دهی کردن تصویری ایده‌های شما برروی کاغذ است و رابطه‌ی بین لغات و یک مفهوم را نشان می‌دهد. مفهوم کلی را در وسط کاغذ بنویسید و لغات و مفهوم‌های جزیی‌تر و مرتبط را در اطراف آن به صورت شبکه می‌نویسیم و شبکه‌ای از کلمات مرتبط را پدید می‌آوریم. این روش سازمان دهی شده‌تر از Brainstorming است و بعد از چندبار تمرین به سرعت انجام می‌شود.

روش پنج سوالی

در این روش از سوالات Who / What / Why / Where / How برای تولید ایده استفاده می‌کند. این روش برای افرادی مناسب است که از قبل اطلاعاتی راجع به موضوع دارند. بهتر است دوباره به مثال نگاه کنیم:

 

Why: to gain work experience, to experience life in different countries, to understand different cultures, to make money before going university, not mature, lazy

Where: to tourist destinations, developing countries, internships in big companies.

How: save money, permission from parents and university, apply for internships, jobs….

شاید این روش موثرترین روش باشد؛ زیرا از همه سریع‌تر است و به زبان آموزان کمک میکند تمرکز بیشتری روی سوال داشته باشند. روش ساده است. شما باید فکر کنید در کافه‌ای با دوستانتان یا اعضای خانواده‌ی خود نشسته‌اید و کسی از شما راجع به سوال نظر می‌پرسد. در امتحان به خاطر فشار و استرس نمی‌توانید به خوبی فکر کنید اما وقتی در محیطی دوستانه قرار می‌گیرید، مشکلی برای پاسخ دادن ندارند.

 

اما برای تقویت ایده پردازی آزمون رایتینگ آیلتس منابع بسیار خوب و مناسبی در سایت بزرگ آیلتس مترز موجود می باشد که هم اکنون قصد داریم بخشی از این منابع ارزشمند را به شما زبان آموزان عزیز معرفی کنیم:

مشاهده ویدیو 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 1

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا