تبلیغاتهمه

منابع آزمون آیلتس را از کجا بگیرم؟

آیلتس! آزمون آیلتس! منابع آیلتس! ماک آیلتس! عبارت‌هایی است که همۀ ما سال‌هاست آن را در همه جا می‌شنویم. حتی اگر خودمان درگیر این موضوع نبوده باشیم، باز هم در بین اطرافیانمان چند نفر را می‌شناسیم که به‌دنبال منابع آیلتس و گرفتن نمره آیلتس باشند. اما قبل از هر چیز، شاید بهتر باشد بدانیم آیلتس چیست؟ همراه ما باشید به این امید که بتوانیم گام موثری در پیدا کردن بهترین منابع آیلتس برداریم.

اصلا آیلتس چیست و چه کاربردی دارد؟

اغلب ما از قبل می‌دانیم که آیلتس مدرک معتبر و بین‌المللی زبان انگلیسی است. در حقیقت واژه آیلتس مخفف عبارت International English Language Testing System به معنی سیستم ارزیابی بین‌المللی زبان انگلیسی است. این آزمون توسط موسسه‌ای معتبر به نام British Council، بخش ارزیابی انگلیسی دانشگاه کمبریج و همچنین موسسه آموزشی IDP استرالیا مدیریت می‌شود.

این آزمون برای افرادی که زبانی به جز زبان انگلیسی و قصد کار یا تحصیل در کشور یا محیط انگلیس زبان دارند، طراحی شده است. این روزها برای ورود به شرکت‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، داشتن مدرک آیلتس با نمره‌ای بالاتر از 6 لازم است.

این آزمون برای اولین بار در سال 1989 برگزار شد و در حال حاضر جزو آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی به شمار می‌رود. محبوبیت این آزمون در سراسر دنیا باعث شده است که افرادی که دنبال مهاجرت هستند، در گام اول به فکر گرفتن مدرک آیلتس باشند و برای آن تلاش کنند.

 

چند نوع مدرک آیلتس داریم؟

در سراسر دنیا، سه نوع آزمون آیلتس در حال برگزاری است:

  • آیلتس آکادمیک (Academic IELTS): این آزمون برای افرادی که می‌خواهند به‌صورت تحصیلی مهاجرت کنند، مناسب است. فرقی نمی‌کند رشته تحصیلی شما چه باشد، آیلتس مورد نیاز برای شما، آیلتس آکادمیک خواهد بود.

 

  • آیلتس جنرال (General IELTS): این آزمون برای کسانی لازم است که می‌خواهند از زبان انگلیسی برای کارهای روزمره خود استفاده کنند. البته این نکته حائز اهمیت است که کودکان و نوجوانانی که قصد ورود به مدارس انگلیسی زبان را دارند، می‌توانند آزمون ماژول آیلتس را شرکت کنند و نیازی به آزمون آیلتس جنرال ندارد.

 

  • آیلتس لایف اسکیلز (IELTS Life Skills): این آزمون برای افرادی که می‌خواهند به انگلستان مهاجرت کنند و قصد گرفتن ویزای این کشور را دارند، طراحی شده است. این آزمون برخلاف آزمون‌های قبلی نیاز به 4 مهارت زبان ندارد، و شامل دو بخش گفتگو (Speaking) و گوش کردن (Listening) می‌شود.

 

منابع آزمون آیلتس را از کجا بگیرم؟

7 منبع مهم برای گرفتن مدرک آیلتس

برای گرفتن مدرک آیلتس و موفقیت در این آزمون منبع‌های متفاوتی تالیف شده است. البته توجه کنید ابزار لازمی که در کنار این منابع شما را به موفقیت می‌رساند، چیزی جز تلاش و استمرار نیست و موفقیت در آیلتس زمانی امکان‌پذیر است که شما این نکته را سرلوحه هدف خود قرار دهید. اما بهترین منابع آیلتس کدامند؟ و از کجا متوجه این موضوع شویم؟

اصلا نگران نباشید، این چالش قابل‌حل است و به‌سادگی می‌توانید از آن عبور کنید. بهترین منابع برای آزمون آیلتس، کتاب‌هایی هستند که ناشرین زیر آن‌ها را چاپ می‌کنند:

  1. انتشارات کمبریج Cambridge
  2. انتشارات آکسفورد Oxford
  3. انتشارات برنز Barron

این ناشرین، بهترین کتاب‌ها را در زمینۀ آماده‌سازی برای آزمون بین‌المللی آیلتس منتشر می‌کنند.

 

7 منبع مهم و غنی برای گرفتن مدرک آیلتس عبارتند از:

●        کتاب آیلتس  Barron’s IELTS Superpack

اگر قصد دارید به‌صورت خودخوان این مسیر را طی کنید، این مجموعه تمام کتاب‌های بارون را به‌همراه یک سی‌دی برای شما آماده کرده است! مجموعه آموزشی Barron’s IELTS Superpack علاوه بر استراتژی‌های لازم برای آزمون آیلتس، آزمون آزمایشی هم دارد که شما را برای گرفتن نمره مناسب و محک زدن سطح دانش زبان یاری می‌کند.

با مطالعه این مجموعه و گوش دادن به فایل‌های صوتی، نه‌تنها مهارت‌های رایتینگ و ریدینگ را تقویت می‌کنید، بلکه با لهجه آمریکایی هم آشنا خواهید شد.

 

●         کتاب‌های IELTS از Cambridge

این کتاب‌ها برای موفقیت در آزمون آیلتس بسیار مفید هستند و توسط دانشگاه کمبریج منتشر می‌شوند. در حال حاضر 18 جلد از این سری کتاب‌ها موجود است که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به موفقیت بسیار بالایی در آزمون آیلتس دست پیدا کنید. مولفان این کتاب‌ها، اساتید با‌تجربه و طراحان آزمون‌های آیلتس هستند و به همین دلیل تا حد زیادی با تیپ سوالات آشنا خواهید شد.

 

●        کتاب  The Official Cambridge Guide to IELTS

اگر به‌دنبال کتابی هستید که نویسندگان با‌تجربه دانشگاه کمبریج آن را تالیف کرده باشند، بی‌شک یکی از بهترین آن‌ها کتاب The Official Cambridge Guide to IELTS است. این کتاب چهار مهارت زبان انگلیسی را پوشش می‌دهد و شامل 28 درس می‌شود همچنین بیش از 400 صفحه دارد و در انتهای کتاب هم 8 نمونه آزمون آزمایشی در آن ارائه شده است.

 

●        کتاب Grammar in Use Intermediate

اگر می‌خواهید کتابی که مخصوص گرامر و یا آموزش دستور زبان انگلیسی را مطالعه کنید، کتاب گرامر این یوز یکی از آن‌هاست. این کتاب را به‌صورت خودخوان می‌توانید مطالعه کنید و دستور زبان را به کمک آن به‌طور کامل یاد بگیرید.

 

●        مجموعه کتاب‌های Inside Reading

اگر منبعی می‌خواهید که برای آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال، مهارت Reading را تقویت کند، یکی از بهترین منابع اینساید ریدینگ است. با استفاده از این مجموعه کتاب، مهارت خواندن شما افزایش پیدا می‌کند و دانش زبانی شما به سطح بسیار خوبی می‌رسد.

این مجموعه یکی از محصولات انتشارات آکسفورد است که بر اساس لهجه بریتانیایی است. در این کتاب متن‌های متنوع با موضوع‌های مختلف را مشاهده می‌کنید و همین باعث افزایش دایره واژگان شما خواهد شد.

 

●        مجموعه کتاب‌های Inside Writing

اگر در مهارت نوشتار احساس ضعف می‌کنید، مجموعه کتاب اینساید رایتینگ راهگشای شما خواهد بود و به طرز شگفت‌انگیزی این مهارت را در شما تقویت می‌کند.

ساختار این مجموعه کتاب، مشابه مجموعه Inside Reading است اما با این تفاوت که تمرکز این کتاب روی افزایش مهارت Writing شماست.

 

●        کتاب‌های Official IELTS Practice Materials

مجموعه‌ای که برای دو نوع آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال مناسب است و شامل تست‌هایی از چهار مهارت زبان انگلیسی می‌شوند. این کتاب به‌همراه یک سی‌دی ارائه می‌شود که برای مهارت شنیدن هم بسیار مفید خواهد بود.

 

منابع آزمون آیلتس را از کجا بگیرم؟

پایان سخنِ ما، شروع مسیر شما

در این مطلب سعی کردیم شما را با ماهیت آزمون آیلتس و منابعی که برای این آزمون مهم است، آشنا کنیم. با استفاده از این منابع می‌توانید سطح خودتان را برای آزمون بین‌المللی آیلتس ارتقا دهید و با خیال راحت در آزمون شرکت کنید و به هدف خود برسید. همواره سعی کنید در این مسیر منابع صحیح و با انتشارات معتبر را انتخاب کنید تا با چالش‌های کمتری مواجه شوید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که منابع آزمون آیلتس را از کجا بگیریم؟ برای دریافت منابع آزمون آیلتس با بهترین قیمت اینجا کلیک کنید.

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.4 / 5. تعداد امتیازات: 5

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا