تبلیغاتهمه

سخت ترین مهارت در آزمون آیلتس چیست + نکات ضروری برای کسب نمره بالا

امروزه یادگیری زبان انگلیسی برای بسیاری از افراد بنا به دلایل مختلف نظیر پیدا کردن شغل بهتر، مهاجرت، ارتقای شغلی، ادامه تحصیل و… از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زبان انگلیسی شامل 4 مهارت اصلی خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن است. این 4 مهارت جزو مهارت‌های اصلی آزمون آیلتس است. افراد با شرکت در دوره آموزش آیلتس می‌توانند این مهارت‌ها را به شکل کامل و تضمینی یاد بگیرند.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی جزئیات این 4 مهارت کلیدی در آزمون آیلتس بپردازیم. در صورتی که قصد یادگیری زبان انگلیسی به شکل اصولی را دارید، کافی است تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با 4 مهارت کلیدی در آزمون آیلتس

آزمون آیلتس شامل 4 ماژول اصلی و کلیدی است که شامل مهارت‌های شنیداری، صحبت کردن، نوشتن و خواندن است. افرادی که قصد شرکت در آزمون آیلتس را دارند، باید با انتخاب یک دوره آموزش آیلتس باکیفیت، 4 مهارت بیان شده را به شکل کلیدی یاد بگیرند تا بتوانند در این آزمون نمره قبولی کسب کنند. در ادامه به بررسی هر یک از مهارت‌های چهارگانه آیلتس می‌پردازیم:

  •  مهارت شنیداری (Listening) در آیلتس

یکی از مهارت‌های مهم آزمون آیلتس، مهارت شنیداری است که شامل آزمون مهارت خوب شنیدن و فهمیدن زبان است. در آزمون آیلتس، متقاضیان بین 30 الی 40 دقیقه زمان دارند تا به فایل‌های صوتی ارائه شده گوش دهند و 10 دقیقه زمان دارند تا به سوالات در نظر گرفته شده در پاسخنامه، پاسخ دهند. این آزمون شامل 4 بخش مهم است که به مرور سخت‌تر می‌شود.

  • مهارت صحبت کردن (Speaking) در آیلتس

یادگیری دقیق مهارت صحبت کردن نیاز به دریافت آموزش آیلتس دارد. متقاضیان در این آزمون، در مقابل یک فرد نشسته تا به صورت رو در رو در مصاحبه شرکت کنند. این آزمون شامل 3 بخش مختلف است که حدود 15 دقیقه به طول می‌انجامد. آموزش مکالمه زبان انگلیسی نیاز به تمرین و تکرار زیاد دارد تا مطالب یاد گرفته شده در ذهن متقاضیان تثبیت شود.

بخش نخست مرتبط با زادگاه، محل تحصیل و محل کار متقاضی است. بخش دوم گفتگو، در مورد مهارت‌ها و بخش سوم آزمون، شامل مسائل پیچیده‌تری است.

  • مهارت نوشتن (Writing) در آیلتس

قالب آزمون مهارت نوشتن در آیلتس شامل تسک‌های مختلف است که متقاضیان در این بخش یک ساعت زمان دارند تا به سوالات مطرح شده پاسخ دهند. تسک اول در مورد توصیف یک نمودار، جدول یا دیاگرام است. در تست دوم متقاضیان باید درباره یک موضوع عمومی بنویسند. شرکت در دوره آموزش آنلاین آیلتس، به متقاضیان این امکان را می‌دهد که در یک بستر منعطف بتوانند مهارت‌های نوشتن را تقویت کنند.

  • مهارت خواندن (Reading) در آیلتس

آزمون مهارت خواندن شامل یک آزمون یک ساعته با 40 سوال که از 3 بخش ریدینگ برای متقاضیان تشکیل شده است. متون بخش ریدینگ، معمولا متون آکادمیک هستند که از مقالات علمی جهان برداشته می‌شوند.

در میان 4 مهارت اصلی آزمون آیلتس کدام بخش از اهمیت بالاتری برخوردار است

با توجه به این که آزمون آیلتس دارای یک مهارت 4 گانه است که به هر بخش نمرات جداگانه اختصاص داده می‌شود، می‌توان گفت که هر بخش از اهمیت زیادی برای متقاضیان برخوردار است. بخش Reading و Listening از جمله بخش‌های مهم آزمون آیلتس هستند که هر کدام از 40 سوال کلیدی تشکیل شده‌اند.

متقاضیان برای موفقیت در این سوالات بهتر است یک دوره آموزش آیلتس باکیفیت را انتخاب کنند. نمره آیلتس از پاسخ‌های درست متقاضیان به دست می‌آید لذا پاسخ غلط، نمره منفی برای متقاضیان ندارد. نمره‌های به دست آمده در مهارت چهارگانه آیلتس به شکل مجزا محاسبه می‌شود. در واقع هر کدام از مهارت‌های چهارگانه یک قسمت از 4 قسمت نمره کل آیلتس را شامل می‌شوند.

سخت‌ترین قسمت آزمون آیلتس کدام مهارت است و چگونه در آن نمره بالایی کسب کنیم

انگلیسی زبانان زمانی که قصد دارند تا یک محتوا را تولید کنند، با داشتن تلسط زبانی و علی‌رغم آگاهی که نسبت به زبان دارند، سعی می‌کنند تا در هنگام نوشتن دچار مشکل و اشتباه نشوند. متقاضیان آزمون آیلتس نیز بیان می‌دارند که مهارت رایتینگ به عنوان سخت‌ترین مهارت چهارگانه زبان انگلیسی است.

زبان آموزان باید بدانند که خوب نوشتن، مستلزم یادگیری دقیق گرامر زبان است. افرادی که نسبت به گرامر زبان انگلیسی تسلط بالاتری دارند، در هنگام نوشتن کمتر دچار مشکل می‌شوند. افزایش تسلط گرامر زبان از طریق شرکت در دوره آموزش آیلتس امکان پذیر است. زبان آموزان متناسب با نیاز خود می‌توانند به شکل آنلاین در کلاس آموزشی آیلتس شرکت کنند. برای متقاضیان مهم است که بتوانند یک مجموعه مناسب را برای این کار انتخاب کنند تا بتوانند در سخت‌ترین بخش آزمون آیلتس یعنی مهارت نوشتاری، نمره عالی را کسب کنند.

علاوه بر انتخاب یک مجموعه مناسب، زبان آموزان با تمرین و تکرار در خواندن و نوشتن می‌توانند به سطح بالایی از یادگیری دست پیدا کنند. همواره بهتر نوشتن در گرو بهتر خواندن است لذا متقاضیان باید این نکات را مدنظر قرار دهند. در میان مجموعه‌های ارائه دهنده آموزش آنلاین آیلتس، مجموعه استاد مسجدی توانسته است با ارائه آموزش‌های تضمینی، مورد توجه زبان آموزان قرار بگیرد.

مؤسسه استاد مسجدی؛ تخصصی‌ترین مرکز آموزش زبان‌های خارجی به روش خصوصی و آنلاین در ایران

انتخاب یک مجموعه آموزشی مناسب به زبان آموزان این امکان را می‌دهد که بتوانند در یک بستر امن، یادگیری خود را به شکل اصولی انجام دهند. آموزش آیلتس مؤسسه استاد مسجدی این امکان را برای زبان آموزان فراهم آورده است تا بتوانند به شکل آنلاین در دوره‌های مورد نیاز خود شرکت کنند.

شرکت در دوره‌های مؤسسه استاد مسجدی مزیت‌های زیادی برای زبان آموزان دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به دریافت بازخورد از مدرس، استفاده از بهترین روش آموزشی، استفاده از گستره‌ای از منابع مختلف، دسترسی به آموزش آنلاین مکالمه انگلیسی بدون محدودیت زمانی و مکانی اشاره کرد. مجموعه استاد مسجدی با دارا بودن اساتید برتر و برگزاری کلاس‌های فشرده توانسته است بهترین آموزش‌ها را به زبان آموزان ارائه دهد. مزیت‌ شرکت در کلاس‌های استاد مسجدی به گونه‌ای است که زبان آموزان با خیال راحت می‌توانند در یک محیط آموزشی منعطف، مهارت‌های چهارگانه آیلتس را یاد بگیرند.

زبان آموزان برای شرکت در دوره آموزش آیلتس این مجموعه کافی است به وب سایت https://ostad-masjedi.ir  مراجعه کرده و در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس‌های 01332131047 و 09118018018 تماس بگیرند. مشاوران تخصصی مجموعه استاد مسجدی قادر خواهند بود تا در کمترین زمان ممکن، مشاوره‌های لازم را به زبان آموزان ارائه دهند.

 

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.7 / 5. تعداد امتیازات: 24

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا