تبلیغاتهمه

5 اشتباه ساده اما جبران ناپذیر آزمون آیلتس

امروزه منابع و آموزش های فراوانی برای آمادگی آزمون آیلتس وجود دارد. اما بسیاری از این آموزش ها بجای اینکه کمک کننده باشند، باعث سردرگمی داوطلبین شده اند. برای مثال، در برخی از آموزشها مواردی گفته شده که در جای دیگر برعکس آن ذکر شده است. یا در مواردی روی نکاتی کار شده که تأثیر زیادی در نمره آیلتس داوطلب نمی گذارد.

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی برای مهاجرت، تحصیل و کار در کشورهای انگلیسی‌زبان است. همواره در حین یادگیری آیلتس، برخی اشتباهات رایج توسط داوطلبان رخ می دهد. بر همین اساس تصمیم گرفتیم که این اشتباهات به اصطلاح مرگبار را بررسی کنیم و از عواقب یا پیامدهای آنها بنویسیم؟

1. مطالعه خودآموز یا شرکت در کلاس آیلتس

تصمیم بین انتخاب روش سلف استادی و حضور در کلاس آیلتس به فاکتورهای مختلفی ارتباط دارد. از هزینه‌ی بالای کلاس آیلتس گرفته تا حس نامیدی و دلسردی در زمان خواندن به صورت خودآموز، خلاصه هر کدام مزایا و معایبی دارند. در نهایت این شما هستید که باید با توجه به شرایط، روحیه و انگیزه تان انتخاب مناسب بین خودخوان و کلاس را انجام دهید.

مهمترین مزیت کلاس آیلتس که باید اول به آن اشاره کنیم، دادن تکالیف توسط استاد در پایان هر کلاس است. در تدریس خصوصی آیلتس یا دوره های گروهی آیلتس، استاد به شما homework می دهد که همین باعث عملکرد بهتر شما می گردد. متأسفانه لحظات دلسرد کننده زیادی در طول دوره یادگیری آیلتس وجود دارد که باعث می شود، پس از مدتی نامید شوید و دیگر ادامه ندهید.

مزیت های مطالعه خودآموز آیلتس

  • زمان انعطاف‌پذیر: می‌توانید زمان مطالعه را مطابق با برنامه شخصی خود تنظیم کنید.
  • هزینه کمتر: معمولاً هزینه مطالعه خودآموز کمتر است، زیرا نیازی به پرداخت هزینه کلاس و استاد ندارید.
  • تمرکز روی نقاط ضعف: می‌توانید روی مهارت‌های خاصی که نیاز به تقویت دارید، تمرکز کنید.

مزایای شرکت در کلاس آیلتس

  • بهبود فوری: از بازخورد مستقیم استاد، برای بهبود عملکردتان بهره‌مند می‌شوید.
  • انگیزه بالاتر: حضور در یک محیط گروهی و انگیزه‌بخش می‌تواند به افزایش روحیه شما کمک کند.
  • دسترسی به منابع آموزشی: برخی از کلاس‌ها منابع آموزشی مختلفی ارائه می‌دهند که ممکن است به شما کمک کند.

در نهایت شما باید بین کلاس و روش خودآموز براساس مزایا و معایب گفته شده یکی را انتخاب کنید.

2. نادیده گرفتن تقویت واژگان و اصطلاحات

توسعه دایره لغات و آشنایی با اصطلاحات متداول برای کسب نمرات بالای 6 آیلتس بسیار حائز اهمیت است. برخی از داوطلبان این جنبه را کمتر اهمیت می‌دهند و در نتیجه در بخش‌های مختلف آزمون ممکن است به مشکل بر بخورند. در ادامه به دلایلی که تقویت واژگان و اصطلاحات می‌تواند در موفقیت شما در IELTS تأثیرگذار باشد، اشاره شده است:

  1. Reading (خواندن): تقویت واژگان به شما کمک می‌کند تا سوالات را بهتر درک کرده و پاسخ‌های صحیح‌تری بنویسید.
  2. Listening (شنیداری): توسعه دایره لغات مفید است زیرا مکالمات را بهتر فهمیده و سوالات را صحیح‌تر پاسخ می دهید.
  3. Writing و Speaking: یکی از معیارهای نمره دهی این بخش‌ها Vocabualry است. توانایی استفاده از واژگان مناسب و اصطلاحات صحیح در توضیح موضوعات و مکالمات اهمیت زیادی دارد.

با توجه به این نکات، تقویت واژگان و اصطلاحات به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد ممکن را در هر چهار مهارت اصلی IELTS داشته باشید. بنابراین، توصیه می‌شود، به فرآیند یادگیری و تقویت واژگان خود توجه کافی را اختصاص دهید. تعدادی از کتاب های معتبر در زیر لیست شده اند:

3. عدم آشنایی با فرمت آزمون IELTS

برخی از داوطلبان تا زمان آزمون با فرمت و نحوه اجرای آزمون آشنا نمی‌شوند. آشنایی با فرمت سوالات، زمانبندی، و نحوه امتحان به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را ارائه دهید. اگر با فرمت این آزمون IELTS آشنا نیستید، در زیر توضیحی در مورد مراحل و بخش‌های مختلف این آزمون آورده شده است:

  1. Listening: در این مهارت، به چهار بخش صوتی که 40 سوال را شامل می شود گوش می کنید. 4 نوع سوال Gap-Fill ، Multiple Choice ، Matching و Map داده می شود.
  2. Reading: این بخش شامل سه قسمت با 40 سوال می باشد. شما باید متن هایی با موضوعات فرهنگی، تاریخی، عملی، جامع‌شناسی و غیره بخوانید و به سوالات پاسخ دهید.
  3. Writing: دو سوال که به اصطلاح Task نامیده می شوند در این بخش داده می شود. یکی نمودار (آکادمیک) یا نامه (جنرال) و دیگری در مورد یک موضوع اجتماعی می باشد.
  4. Speaking: شامل سه بخش 1) معرفی شخصی و توصیف علایق (Introduction), 2) توضیح یک شخص، مکان، فعالیت و غیره به مدت دو دقیقه, و 3) سوالات مرتبط با بخش دوم.

IELTS در دو نسخه عمومی (General Training) و تحصیلی (Academic) ارائه می‌شود. نمره‌دهی در IELTS بین ۰ تا ۹ است، که نمره ۶ به عنوان یک نمره متوسط برای ورود به دانشگاه‌ها و یا مهاجرت به بسیاری از کشورها مورد قبول است. برای اطلاعات دقیق‌تر و آشنایی با جزئیات آزمون، به سایت IELTS مراجعه کنید.

4. عدم برنامه ریزی

اگر قصد شرکت در آزمون IELTS را دارید و هنوز برنامه‌ریزی برای آمادگی نکرده‌اید، مهم است که یک برنامه موثر و متعادل برای خود ترتیب دهید. برخی از داوطلبان ممکن است به اشتباه به یکی از مهارت‌ها (شنیداری، خواندن، نوشتن یا صحبت کردن) بیش از حد تمرکز کنند و دیگر مهارت‌ها را نادیده بگیرند. برنامه ریزی مناسب برای تقویت هر چهار مهارت بسیار حائز اهمیت است.

در حقیقت یکی از مشکلات رایج داوطلبان، مدیریت نامناسب زمان آزمون است. برنامه‌ریزی موثر برای یادگیری تکنیک‌ها و روش‌های حل سوالات به شما کمک می‌کند تا زمان را بهینه استفاده کنید. در زیر چند نکته مهم را برای شروع برنامه‌ریزی آموزشی IELTS آورده‌ام:

  • تعیین هدف: مشخص کنید که برای کدام نوع از آزمون IELTS (جنرال یا آکادمیک) آماده می‌شوید. همچنین نمره‌ مورد نظر خود را مشخص کنید.
  • تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف: از آزمون ماک IELTS استفاده کنید تا نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و سپس برای آن برنامه ریزی کنید.
  • برنامه‌ریزی زمانی: تعیین کنید هر روز چند ساعت برای آمادگی آیلتس وقت می گذارید. برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که هر بخش از آزمون (Listening، Reading، Writing، Speaking) به طور متوازن پوشش داده شود.

در دوره آخر آمادگی، بر روی تمرینات متنوع و پیشرفته‌تر متمرکز شوید. با این برنامه‌ریزی، می‌توانید بهترین نتیجه را از آمادگی برای آزمون IELTS به دست آورید.

5. انتخاب منابع اشتباه

انتخاب منابع درست برای آمادگی آزمون IELTS اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از منابع ناکارآمد ممکن است زمان و انرژی شما را هدر دهد و دشواری بیشتری برای به دست‌آوردن نمره مطلوب در آزمون برای شما ایجاد کند. در انتخاب منابع آیلتس، به نکات زیر توجه کنید:

  • منابع معتبر
  • منابع تازه و به‌روز
  • متنوع بودن منابع
  • کتب و منابع تخصصی

همچنین استفاده از پکیج های آیلتس مانند سایمون، آیلتس مترز، Zandi English و لیز می تواند تأثیر مستقیم بر نمره شما داشته باشد. این مجموعه های ویدیویی از صفر تا صد آزمون آیلتس را به شما آموزش داده اند و برای آن دسته از افراد که کلاس می روند یا سلف استادی می کنند مناسب هستند.

امیدواریم که اشتباهات ذکر شده در این مقاله را انجام ندهید و با یک برنامه ریزی منسجم شروع به آمادگی آیلتس کنید.

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 4.7 / 5. تعداد امتیازات: 3

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا