تبلیغاتهمه

بهترین کتاب یادگیری زبان انگلیسی مبتدی تا پیشرفته

روش‌های متفاوتی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد که هر فرد باید با توجه به مواردی مانند میزان بودجه در نظر گرفته شده، زمان آزاد و بسیاری موارد دیگر بهترین روش برای خود را از میان آن‌ها انتخاب کند. استفاده از کتاب‌های آموزش زبان یکی از روش‌های بسیار مناسبی است که افراد مختلف مخصوصاً کسانی که وقت کمتری برای شرکت در کلاس دارند، می‌توانند از آن استفاده کنند. اما این کار بدون آشنایی با بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی ممکن نخواهد بود. در این مطلب قصد داریم بهترین منبع یادگیری زبان انگلیسی در بخش‌های مختلف را با هم بررسی کنیم.

بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی (4 مهارت اصلی)

بسیاری از کتاب های زبان انگلیسی بر تقویت هر 4 مهارت اصلی (Speaking, Listening, writing, Reading) تمرکز دارند اما تمامی آنها را نمیتوان در دسته بهترین کتاب های آموزش زبان قرار داد. در ادامه بهترین کتاب ها را به شما معرفی میکنیم.

مجموعه کتاب American English File

این مجموعه را باید به عنوان یکی از کاربردی ترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرد. این مجموعه شامل 6 کتاب است و افراد با هر سطحی از دانش انگلیسی (از سطح مبتدی تا پیشرفته) می‌توانند از این کتاب‌ها به خوبی استفاده کنند.

در هر درس در این کتاب‌ها نکات متفاوتی در خصوص مهارت‌های مختلف مانند دستور زبان، واژگان و لغات، مهارت لیسنینگ، اسپیکینگ، درک مطلب و رایتینگ بیان شده تا زبان‌آموزان بتوانند سطح زبان خود را بهبود بخشند.

مجموعه کتاب Top Notch

زمانی که صحبت از لیست بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی است، حتماً باید اشاره‌ای به مجموعه کتاب Top Notch شود. همانند کتاب قبلی افراد با هر سطحی از دانش زبان می‌توانند از این کتاب‌ها استفاده کنند زیرا این مجموعه از سطح مبتدی تا پیشرفته را پوشش داده است. وجود ساختار منسجم در این کتاب‌ها کار را برای یاد گرفتن دروس ساده می‌کند و شما می‌توانید با مطالعه آن‌ها مهارت‌های متفاوت خود مانند گرامر، لغات، تلفظ، مکالمه، درک مطلب، لیسنینگ و رایتینگ خود را تقویت کنید.

مجموعه کتاب Touchstone

این مجموعه کتاب را باید به عنوان یکی از محبوبترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی معرفی کرد. استراتژی به کار رفته در بخش مکالمات این کتاب را باید به عنوان یکی از بهترین استراتژی‌های موجود دانست که اساس آن بر مبنای استفاده از عبارات پرتکرار، کاربردی و رایج زبان انگلیسی به وجود آمده است. همین امر سبب شده تا هر فردی با هر سطحی از دانش زبان (به جز افراد بسیار مبتدی) بتوانند با استفاده از آن انگلیسی را یاد بگیرند. آموزش قواعد در قالب متن‌های کاربردی، وجود استراتژی جدید برای یاد دادن لغات، استفاده از ساختاری کاربردی برای یادگیری مکالمه، وجود تمرین‌های متنوع برای تقویت مهارت شنیداری و وجود آزمون‌های خودارزیابی از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب به حساب می‌آیند.

بهترین کتاب یادگیری کلمات زبان انگلیسی

افزایش دایره لغات زبان انگلیسی همواره دغدغه بسیاری از زبان آموزان بوده است. به همین دلیل یکی از پرتکرارترین سوالات زبان آموزان این است که بهترین کتاب آموزش زبان انگلیسی برای یادگیری کلمات کدام است. در این بخش ما بهترین کتاب های لغات را به شما معرفی کرده ایم.

مجموعه کتاب Oxford word Skills

این مجموعه که باید از آن به عنوان بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در بخش لغات و کلمات یاد کرد، شامل سه کتاب متفاوت است که این کتاب‌ها 6 سطح A1 تا C2 را پوشش می‌دهند. پس هر فرد با هر سطحی از دانش زبان می‌تواند کتاب مناسب برای خود را انتخاب کند.

لغات و تمرین‌های هر کتاب با توجه به سطح آن انتخاب شده‌اند و وجود دسته‌بندی لغات بر اساس موضوع و محتوا یکی از ویژگی‌های است که این کتاب را بسیار جذاب و کاربردی کرده است. در انتهای هر درس تعدادی تمرین برای مرور لغات وجود دارد که باعث شود این لغات برای مدت طولانی‌تری در ذهن شما ماندگار شوند.

essential English Words 4000

اگر به دنبال بهترین منبع یادگیری زبان انگلیسی در بخش لغات هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ این کتاب بروید. در این کتاب 4000 لغت کاربردی و مناسب جمع‌آوری شده تا کار پیدا کردن این لغات و یادگرفتن آن‌ها برای زبان‌آموزان ساده شود. این مجموعه از 6 جلد متفاوت تشکیل شده و در هر جلد 30 درس وجود دارد. شما با مطالعه هر درس می‌توانید 20 لغت جدید را به راحتی یاد بگیرید. تمرین‌های متفاوت این کتاب شامل پیدا کردن گزینه صحیح با توجه به معنی لغات، کلمات مشابه، کلمات متضاد، مترادف نویسی، ریدینگ و تمرین‌های درست و غلط برای درک بهتر معنی لغات را باید یکی از بهترین ویژگی‌های آن دانست.

بهترین کتاب یادگیری گرامر زبان انگلیسی

گرامر زبان انگلیسی بخشی است که از جذابیت کمتری برخوردار است و بسیاری از زبان آموزان به دنبال منبعی هستند که گرامر را به شکل ساده و قابل فهم آموزش دهد. بهترین کتاب های زبان انگلیسی که منحصرا به گرامر پرداخته اند را در این بخش به شما معرفی میکنیم.

مجموعه کتاب Grammar in Use

مجموعه کتاب Grammar in Use را باید یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین کتاب‌هایی که در لیست بهترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در بخش گرامر وجود دارد، دانست. این کتاب که به طور خاص با هدف خودآموزی به رشته تحریر درآمده به بهترین شکل قواعد را به زبان‌آموزان یاد می‌دهد. همچنین سطح‌بندی این کتاب را باید بسیار مناسب دانست.

در کتاب مربوط به سطح مبتدی کلمات دشوار و پیچیده را مشاهده نمی‌کنید و همین امر سبب می‌شود که زبان‌آموزان با سطح پایین زبان بتوانند از این کتاب به بهترین شکل استفاده کنند. البته هر چه در دروس جلوتر می‌روید، با لغات، عبارات، گرامرها و چندین نکته پیچیده دیگر مواجه می‌شود تا سطح زبان شما به مرور افزایش پیدا کند. اشاره مناسب به مواردی مانند افعال معلوم و مجهول، افعال با قاعده، بی‌قاعده و چند قسمتی، روش کوتاه کردن افعال، افعال کمکی و تفاوت دستور زبان در دو لهجه امریکن و بریتیش را باید از جذاب‌ترین بخش‌های این کتاب دانست.

مجموعه کتاب English Grammar Betty Azar

اگر بخواهیم به مجبوبترین کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی در بخش گرامر اشاره کنیم، حتماً باید نامی از مجموعه کتاب English Grammar Betty Azar ببریم. این مجموعه که حاوی فایل‌های صوتی و تصویری است می‌تواند در بهبود گرامر شما نقش بسیار مهمی ایفا کند. تمرینات این کتاب علاوه بر تقویت گرامر می‌تواند باعث بهبود مهارت‌های دیگری مانند ریدینگ، اسپیکینگ، رایتینگ و درک مطلب شود. همچنین با استفاده از آزمون‌هایی در ابتدای هر درس، افراد می‌توانند متوجه شوند که چه میزان از دروس گذشته را به خوبی یاد گرفته‌اند و برای رفع اشکالات خود اقدامات لازم را انجام دهند.

کلام آخر

در این مطلب از چندین کتاب مختلف به عنوان بهترین کتاب‌های یادگیری زبان انگلیسی نام بردیم و در خصوص هر کدام نکاتی را بیان کردیم. درست است که بسیاری از این کتاب‌ها سطح‌های مختلفی را پوشش می‌دهند اما در صورتی که دانش زبان شما در سطح مبتدی باشد، باید از کتاب استارتر زبان شروع کنید. پس در هنگام انتخاب کتاب برای یادگیری زبان انگلیسی حتماً به سطح خود و کتاب توجه داشته باشید.

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.3 / 5. تعداد امتیازات: 27

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا