همه

چطور در سریع ترین زمان ممکن برای آزمون GRE آماده شویم!

آماده شدن برای آزمون بین المللی GRE می تواند دلهره آور باشد و شما را در مورد اینکه از کجا شروع کنید به شدت غرق می کند، به همین دلیل قصد داریم تا شما را با مجموعه ای از مراحل مفید برای آمادگی سریع در این آزمون آشنا کنیم

مقدمه

اگر شما آرزوی قبولی در یکی از بهترین دانشگاه های خارج از کشور را دارید، تنها راه رسیدن به این آرزو کسب امتیاز 320 یا بالاتر در آزمون gre است. ما در اینجا نکات لازم برای آمادگی آزمون gre و همچنین طریقۀ دستیابی به امتیاز بالا در این آزمون را در اختیار شما قرار می دهیم .برای ورود به برنامه ها و مقاطع تحصیلات تکمیلی در کشورهای گوناگون، شرکت در آزمون gre و کسب امتیاز در آن ضروری است.

آزمون gre شامل سه بخش است:

  1. استدلال کمی
  2. استدلال کلامی
  3. AWA

در بخش استدلال کمی به ارزیابی مهارت شما در عملیات حسابی، جبر، هندسه و تحلیل داده ها پرداخته می-شود. محدودۀ میانگین امتیاز در این بخش 130 تا 170 است.

در بخش استدلال کلامی، ممتحن به ارزیابی مهارت هایی از قبیل درک مطلب ریدینگ ، تکمیل متن و معادل جمله ها می پردازد. همچنین محدودۀ میانگین امتیاز در این بخش نیز 130 تا 170 می باشد.

واژۀ AWA مخفف ارزیابی رایتینگ تحلیلی است که در این بخش، مهارت رایتینگ و تفکر انتقادی شما مورد سنجش قرار می گیرد.

نکات زیر را برای کسب امتیاز 320 در آزمون gre مطالعه فرمایید. لازم به ذکر است که این مطالب توسط افرادی پیشنهاد شده است که در این آزمون، موفق به کسب حداقل امتیاز 320 شده اند.

10 تا از نکات لازم برای آمادگی و کسب امتیاز 320 یا بالاتر در آزمون gre

  1. برنامه ریزی را فراموش نکنید
  2. شرکت کنندۀ شایسته ای باشید.
  3. هوشمندانه مطالعه کنید.
  4. بهترین راه مطالعه را پیدا کنید.
  5. سریع و خلاق باشید.
  6. از راهنمای رسمی جی.آر.ای استفاده کنید.
  7. خود را با عجله برای آزمون آماده نکنید.
  8. بر ترفندهای ریاضیات ذهنی مسلط شوید.
  9. شرکت در آزمون آزمایشی را فراموش نکنید.
  • آسوده و خوشحال باشید.

برای شرکت در آزمون gre و برای کسب امتیاز 330 در این آزمون برنامه ریزی کنید.

طبق نتیجۀ آزمون افرادی که موفق به کسب امتیاز بیش از330 در این آزمون شده اند، تفاوت بین امتیاز 320 و 330 فقط در استفاده از واژگان است.

آزمون های جی.آر.ای به ارزیابی تعداد کمی از موارد می پردازد. برای مثال در این آزمون هرگز بخش مثلثات، حساب دیفرانسیل و انتگرال، تاریخچۀ هنر و یا سبدبافی در زیر آب مورد سنجش قرار نمی گیرد.

ابتدا شما باید مطالب مورد نیاز این آزمون را یاد بگیرید، سپس با فراگیری مطالب بیشتر و پیروی از نکات لازم برای آمادگی آزمون می توانید امتیاز خود را در زمان کوتاهی ارتقا دهید.

پس در ابتدا شما باید مطالب را به طور کامل یاد بگیرید که این راه به عنوان پیش نیازی برای دست یابی به امتیاز 330 یا بالاتر به شمار می آید ولی در واقع این کل داستان نیست.

شرکت کنندۀ شایسته ای باشید.

قبل از تصمیم گیری برای کسب امتیاز 340، شما باید در اولین آزمون های آزمایشی برای کسب حداقل امتیاز 330-325 تلاش کنید.

با استفاده از نکات جی.آر.ای می توانید خود را برای آزمون آماده کنید و در دیگر آزمون های ای.تی.اس به-خوبی عمل کنید. همچنین این روش می تواند خیلی مفید واقع شود چنانچه از شیوۀ نوشتن سوال های ای.تی.اس شناختی داشته باشید.

تمرین کنید. هنگامیکه از امتیاز حداقل 167-165 در هر بخش شروع می کنید، در اصل پایه و اساس کار را می سازید. شما باید هر دفعه تعدادی از واژه ها یا ریاضیاتی را که از دست داده اید، مرور کنید. زمانیکه شما به محدودۀ امتیازی 360 یا بالاتر رسیدید، در واقع در این بخش تنها چیزی که امتیاز 339 را از 340 و امتیاز پایین تر جدا می کند اشتباهات و بی توجهی به برخی از نکات مهم آمادگی آزمون است.

سومین نکته: به راحتی ولی هوشمندانه مطالعه کنید.

همیشه سخت مطالعه کردن نمی تواند مفید باشد.

شما باید از طریق روش سیستماتیکی مطالعه کنید و آنرا با استفاده از نکات جی.آر.ای توسعه دهید. همچنین در بخش هایی که نیازمند پیشرفت هستند، سخت کار کنید. با استفاده از این روش، شما می توانید فوراً به نتایج فوق العاده ای دست یابید و به هدف نهایی خود نزدیک شوید.

بهترین راه را برای مطالعۀ آزمون gre شناسایی کنید.

روشی را برای داشتن مطالعۀ خوب شناسایی کنید و به ویژه مشخص کنید که چگونه می توانید خود را برای آزمون آماده کرده و نکات را دنبال کنید.

برخی از مردم وقتی مطلبی را می نویسند بهتر آنرا یاد می گیرند، درحالیکه برخی دیگر باید به مطلب گوش دهند تا بتوانند آنرا درک کنند.

امروزه تعدادی از اهداف آموزشی جی.آر.ای در دسترس هستند که به شما کمک می کنند تا با استفاده از نکات آزمون gre بتوانید به امتیاز 320 یا بالاتر دست یابید.

به علاوه، شما می توانید با مراجعه به روش های موفقیت آمیز مطالعه که توسط دانشجویان دیگر استفاده شده-است، نقاط قوت یادگیری خود را شناسایی کرده و برنامۀ مطالعۀ مفیدی را طرح ریزی کنید.

سریع و خلاق باشید.

سریع تر کار کنید بدون اینکه دقتتان کم شود. به احتمال زیاد شما می توانید جواب دهید.

برای تمرین از کرونومتر استفاده کنید تا بتوانید 1 یا 2 دقیقه زمان بگذارید. سپس مجموعۀ مسائل زمان-بندی شده و طولانی تر را انجام دهید. هرگز به خودتان اجازه ندهید که از محدودۀ زمانی تعیین شده فراتر بروید.

ابتدا از مجموعۀ مسائل کوتاه تر شروع کنید و سپس برای انجام مجموعۀ مسائل زمان بندی شده و طولانی تر تلاش کنید.

حتی اگر هدف تمرین کردن باشد ولی هرگز این اجازه را ندارید که از محدودۀ زمانی تعیین شده فراتر بروید.

در صورت نیاز می توانید این مجموعه سوال ها را بر اساس حدس و گمان انجام دهید.

لازم به ذکر است که با انجام مجموعۀ مسائلی که به طور تصادفی انتخاب شده اند و همچنین مجموعۀ مسائلی که بر اساس عناوین خاص طبقه بندی شده اند، شما می توانید نکات لازم برای آمادگی آزمون را فرا بگیرید.

مسائل طولانی را به عنوان اشتباهات جدی خود در نظر بگیرید. حتی اگر شما این گونه از مسائل را به درستی انجام داده اید ولی وقت گذاشتن برای انجام آنها به پیشرفت شما کمک خواهد کرد.

این مسائل را در دفتر یادداشت مخصوص مسائل بنویسید و سعی کنید آنها را حل کنید.

از راهنمای رسمی جی.آر.ای استفاده کنید.

راهنمای رسمی جی.آر.ای توسط ای.تی.اس منتشر می شود که شامل مفیدترین و معتبرترین مطالب لازم برای آمادگی آزمون است. ای.تی.اس، گردانندۀ آزمون gre است و شیوۀ سوال های آزمون gre را در این راهنما ارائه می کند.

با تمرین کردن از طریق این راهنما می توانید تمام مطالب لازم را یاد بگیرید.

گرچه این کتاب شامل تمام اطلاعات لازم برای آمادگی آزمون gre نمی باشد، ولی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آزمون gre به طور آنلاین برگزار می شود بنابراین شاید فقط تمرین کردن از طریق کتاب، روش مناسبی برای پیشرفت شما در مدیریت زمان به حساب نیاید.

با عجله خود را برای آزمون آماده نکنید.

با عجله مطالعه کردن هرگز برای حفاظت از «اکتساب ذهنی» پیشنهاد نمی شود.

اگر شما در جستجوی نکات دقیقۀ آخر هستید و یا تمایل دارید یک یا دو روز قبل از روز آزمون به مدت 10 ساعت در روز مطالعه کنید، به احتمال زیاد امتیاز پایینی را در این آزمون کسب می کنید.

هر مطلبی را که مطالعه می کنید از یادتان می رود. همچنین استراحت کردن در روز قبل از آزمون خیلی مهم است.

بر ترفندهای ریاضیات ذهنی مسلط شوید.

محاسبات سریع، روشی کلیدی است که به کمک آن می توانید بخش استدلال کمی را به سرعت پیش ببرید. همچنین دانستن ترفندهای ریاضیات ذهنی اهمیت بالایی دارد. برای مثال، دانستن نقاطی که نمودار X^2=12-X در تماس با محورها است برای شما 30 ثانیه زمان بیشتری فراهم می کند که می توانید از آن در حل سوال های بعدی کمک بگیرید.

برای هر مسئله بیش از دو دقیقه زمان صرف نکنید.

از ماشین حساب به طور خردمندانه استفاده کنید و مشکلات واژگان را کاهش دهید.

در حین جواب دهی به سوالات و حل مسائل می توانید از راه حل برگشتی استفاده کنید.

سعی کنید که مهارت خود را در جمله بندی بهتر کنید و با اطمینان جواب دهید، در اینصورت می توانید از خواندن به تعداد دفعات زیاد جلوگیری کنید.

شرکت در آزمون آزمایشی را فراموش نکنید.

انجام آزمون gre،4 ساعت زمان می برد و پُر از تله های پنهانی است.

زمانیکه برای انجام آزمون gre تلاش می کنید باید آرام و هوشیار باشید. زیرا اگر به اندازۀ کافی آگاه نباشید، اشتباهات احمقانه ای را مرتکب می شوید. به علاوه، امکان دارد که شما برخی از نکات ارزشمند آمادگی آزمون را در این راه طولانی از دست بدهید.

برای رفع این مشکل باید تا حد امکان به محیط آزمون gre عادت کنید.

سرمایه گذاری روی منبع آزمون آزمایشی می تواند راه طولانی ای در پیش داشته باشد و همچنین به افزایش توجه و تمرکز شما کمک کند.

در اینترنت با تعداد زیادی از آزمون های آزمایشی جی .آر.ای مجانی برخورد می کنید که فقط تعداد کمی از آنها به آزمون اصلی نزدیک هستند.

اگر نتوانید با شرایط آزمون سازگار شوید، تمرین کردن هیچ فایده ای ندارد زیرا این آزمون برای سنجش مهارت شما در مدیریت زمان طراحی نشده است.

آرام و خوشحال باشید.

حتی اگر احمقانه به نظر می رسد ولی با ایمان داشتن به خودتان می توانید امتیاز خوبی را در آزمون gre کسب کنید و این نکته ای است که اکثر افرادی که موفق به دریافت امتیاز بالا در آزمون شده اند، آنرا دنبال کرده اند.

زمانیکه شما واقعاً خودتان را قبول دارید، دربارۀ آزمون هیجان زده هستید زیرا می دانید که از عهدۀ آن به-خوبی برمی آیید.

برای داشتن آرامش ذهنی باید دربارۀ آزمون، مثبت فکر کنید و بدانید که با صرف زمان می توانید آزمون gre را به طور کامل درک کنید.

روز قبل از آزمون حتماً مرکز آزمون را ببینید زیرا در اینصورت شما می دانید که چگونه به آنجا بروید و ترافیک راه چگونه است.

اگر شما پایبند برنامۀ مطالعاتی خود هستید و منبع موثقی را برای آمادگی این آزمون پیدا کرده اید، در راهی قرار گرفته اید که شما را به سوی موفقیت می کشاند.

در نهایت، چون آزمون gre تطبیقی‐مقطعی است بنابراین سختی مقطع آن بستگی به عملکرد شما دارد.

با این حال، به عنوان قانون کلی می توان انتظار داشت که میانگین سختی سوال ها از 2 تا 4 رده بندی می-شود. همچنین تمرکز بر این نوع از سوال ها و پیروی از نکات اثبات شدۀ جی.آر.ای مفید بوده و به شما در کسب امتیاز مورد نظر خود کمک می کند.

در خاتمه، تلاش شما برای رسیدن به امتیاز 320 یا بالاتر در آزمون gre بیهوده نخواهد بود. امیداورم که با استفاده از نکات گفته شده بتوانید مسیر خود را به درستی هدایت کنید ولی لازم به ذکر است که کلید موفقیت در اغلب موارد، داشتن روحیۀ هدایت کننده است.

مرکز تخصصی آیلتس مترز در طی سال های گذشته تلاش داشته تا بهترین منابع را برای شرکت در آزمون GRE به شما زبان آموزان عزیز ارائه دهد. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت ما به آدرس IELTSMatters.com و پیج اینستاگرام به آدرس @ielts_matters از جدید ترین کتاب ها و آموزش های آنلاین مطلع شوید.

همچنین شما عزیزان می توانید از صفحه اختصاصی آیلتس مترز برای آمادگی آزمون GRE هم استفاده کنید

مشاهده ویدیو

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا