Vocabularyهمه

روش صحیح یادگیری واژگان به انگلیسی

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا نحوه صحیح و بهترین روش های یادگیری واژگان زبان انگلیسی را باهم بررسی کنیم

مقدمه

امروزه زبان انگلیسی در کشور ما و در تمام کشور های دنیا علاقه مندان بسیاری را به خود اختصاص داده است. یکی از اصلی ترین دغدغه ها و چالش های زبان آموزانی که تلاش دارند زبان انگلیسی را فرا بگیرند، یادگیری و به خاطر سپاری واژگان می باشد. این امر موجب شده تا به در مسیر یادگیری زبان انگلیسی و ارتقاع سطح واژگان خود روش های گوناگونی را امتحان کنند. تسلط به زبان انگلیسی و استفاده از واژگان پرکاربرد علاوه بر ایجاد آمادگی شرکت در آزمون های بین المللی زبان انگلیسی مانند آیلتس، تافل و pte ،در یافتن شغل مورد نظر و خواندن کتاب های درسی و غیر درسی نیز به تاثیر بسزایی خواهد داشت. اگر شما نیز به دنبال تکنیک های موثر برای یادگیری سریع لغات انگلیسی هستید با ما همراه باشید.

یادگیری حجم زیادی از لغات، بدون آنکه بتوانید از آن‌ها به درستی استفاده کنید،تاثیر چندانی در مکالمه شما ندارد. لذا باید با شناخت روش‌های یادگیری مؤثر لغات انگلیسی ، لغات را به حافظه بلند مدت خود بسپارید و یاد بگیرید از لغت‌ها، در جایگاه درستی در جملات، استفاده کنید. در این مقاله تلاش داریم تا روش های صحیح یادگیری واژگان را باهم بررسی کنیم.

واژگان را در متن یاد بگیرید!

واژگان را در متن یاد بگیرید!

بهترین راه برای حفظ لغات زبان انگلیسی خواندن می باشد. در این راستا شما می توانید به هر چیزی که علاقه دارید مثل مجلات سرگرمی،ادبیات،آموزش آشپزی و یا هزاران مطالب اینترنتی دیگر را در لیست مطالعاتتان قرار بدهید. نمونه بارز حفظ طوطی وار مطالب دروسی هستند که در دوران مدرسه حفظ می کردیم و پس از چند روز فراموشمان می شد. حفظ کردن لغات به تنهایی هم مانند حفظ طوطی وار مطالب درسی است. سعی کنید برای یادگیری سریع زبان انگلیسی لغات را به شکل اصطلاحات مختلف و جذاب و در متن بیاموزید. این روش باعث می شود تا مدت ها معنی لغت در ذهنتان باقی بماند.

برای یادگیری کلمات جدید صبور باشید

 

برای ماندگاری بیشتر و ثبت کلمه ای که یاد گرفته اید در ذهنتان، سعی کنید در اینترنت یا دیکشنری به دنبال کلمه های مربوط به آن کلمه بگردید ، در این راستا کلمات مترادف،مشتقات واصطلاحات مربوط به آن را نیز یاد بگیرید. مطالعه ی مقاله و مجله و کتاب و …از این نظر اهمیت دارد که کلمات هر کدام در قالب یک متن به کار برده می شوند و در نتیجه شما با درک صحیحی از مطلب مورد نظر ، به یادگیری مطلوب تری دست پیدا می کنید. ممکن است شما کلمات بسیاری را یاد بگیرید، اما اگر ندانید و یا نتوانید از آنها در جایگاه مناسب در جمله استفاده کنید فایده ای نخواهد داشت.در نتیجه درک مطلب کاربرد مطالب را به ما یاد میدهد اینکه که کلمه مورد نظر در جمله های رسمی یا جمله های محاوره ای یا .. به کار می رود. فلش کارت ها نیز با اینکه امروزه قدیمی شدند اما هنوز هم میتوانید از آنها به عنوان یکی از راه های موثر برای حفظ لغات زبان انگلیسی استفاده کنید.

از جمله سازی و یادداشت برداری غافل نشوید

Making sentences and taking notes

 

با کلمه هایی که فرا گرفتید،جمله های متنوعی بسازید. جمله سازی به شما کمک میکند تا کلمه های جدیدی که فراگرفتید را در قالب جمله و در زمان و مکان مناسب به کار ببندید. مثلا اگر کلمه مورد نظرتان فعل می باشد،سعی کنید که این فعل را در اشکال متفاوت و با زمان های متفاوت گذشته و حال و آینده و یا در قالب افعال عبارتی به کار ببندید. علاوه بر این، همیشه یک دفتر و قلم همراه خود داشته باشید و هر کلمه جدیدی را که می بینید یا می شنوید در یک دفترچه یادداشت کوچک که همیشه با خود حمل میکنید یادداشت کنید و وقتی که زمان داشتید به دنبال معنی آن کلمه بگردید. این کار باعث میشود که همیشه در حال یادگیری و مرور باشید.

فیلم ها را با زبان اصلی ببینید

از دید بسیاری از مشاوران و مدرسان مطرح زبان انگلیسی، تماشای فیلم به زبان اصلی از بهترین روشهای یادگیری زبان انگلیسی و تثبیت لغات در ذهن است. سعی کنید فیلم های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و تماشای آنها بنشینید. این کار باعث می شود تا علاوه برا لذت بردن از تماشای فیلم مورد علاقه خود، با دیدن مکالمات انگلیسی شخصیت های داستان،دایره لغات،گرامر و تلفظ خود را نیز تقویت کنید. برای تاثیر بیشتر می توانید کتاب مربوط به فیلم را نیز تهیه کنید و علاوه بر مطالعه کتاب در ساعاتی از روز زمانی را نیز برای مشاهده فیلم آن در نظر بگیرید. خواندن و دیدن فیلم و کتاب با یک موضوع واحد از اهمیت بالایی برخوردار است و باعث کدگذاری دوگانه می شود، چراکه وقتی چیزی را میخوانید و سپس آن را بر روی صفحه نمایش میبینید تصویر بهتری از آن را به خاطر می سپارید.

تلفظ صحیح لغات را به خاطر بسپارید

correct pronunciation of words

بسیاری از زبان آموزان از تلفظ صحیح بسیاری از کلمات مهم و پرکاربرد آگاه نیستند. این موضوع باعث می شود  در گفتگو از آن ها استفاده نکنند. برای رفع این مشکل بهتر است زمانی که لغتی را می شنوید، آن را در دیکشنری جستجو کنید و تلفظ صحیح آن را بیاموزید و در مکالمات خود از آن استفاده کنید تا ملکه ذهنتان شود.

روش های مفید دیگر برای یادگیری سریعتر واژگان:

  • تمرکز خود را افزایش دهید.برای رسیدن به حداکثر تمرکز این تمرین ها را انجام دهید!
  • اگر دفعات مرور واژگان را زیاد کنید ولی زمان‌‌شان را کوتاه‌تر، لغات بسیار بهتر به خاطر شما سپرده می‌شوند.
  • واژگانی که یاد گرفته اید را مقابل آینه با خود تمرین کنید آنهم با صدای بلند!
  • بعد از یادگیری چند واژه از خود امتحان بگیرید و با آنها جمله بسازید!
  • ورزش بخصوص ورزشهای هوازی و مدیتیشن کمک زیادی به تقویت حافظه لغوی می کنند!
  • استرس یادگیری واژگان را کاهش می دهد. اگر استرس دارید خواندن این مطلب آن را به صفر می رساند!
  • این داروهای مکمل اگر زیر نظر پزشک مصرف شوند کمک زیادی به حافظه واژگان می کنند
  • دانلود اپلیکیشن ها و نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی (رایگان)

نکته پایانی

در نهایت برای رسیدن به اهدافتان باید صبور باشید. یادگیری زبان انگلیسی یک پروسه ی زمان‌بر می باشد که با شرکت در کلاسهای آموزشی و در کنار آن با تمرین و تکرار ممکن می شود. همیشه با فکر کردن به هدفی که دارید، اراده و انگیزه یادگیری زبان انگلیسی را در خودتان تقویت کنید.

معرفی منابع مرتبط

در پایان لازم است یادآوری کنیم سایت بزرگ آیلتس مترز در جهت آموزش واژگان زبان انگلیسی بخصوص آموزش واژگان آزمون آیلتس منابع گسترده ای را در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار داده که برخی از بهترین آنها را در زیر مشاهده می فرمایید:

مشاهده ویدیو

همچنین در همین رابطه پیشنهاد می کنیم ویدیوی آموزشی زیر را مشاهده بفرمایید:

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا