Listening

آشنایی با لهجه هایی که در آزمون لیسنینگ آیلتس استفاده میشوند

در این مقاله تلاش خواهیم کرد تا نکات مهم مرتبط با لهجه هایی که در آزمون آیلتس مورد استفاده قرار می گیرند و نکات مهم دیگر در این مورد را باهم مرور کنیم

مقدمه

آزمون آیلتس به عنوان یک آزمون بسیار معتبر و بین المللی همیشه تلاش می کند تا از لهجه های مختلفی در آزمون لیسنینگ خود استفاده کند (برخلاف آزمون تافل که بیشتر از لهجه American استفاده می کند). بنابراین ممکن است شما طیف وسیعی از لهجه های مختلف از جمله استرالیایی، بریتانیایی (بریتیش)، نیوزلندی و آمریکای شمالی را بشنوید. به خاطر داشته باشید که شما صدا را تنها یک بار در طول آزمون شنیداری میشنوید، بنابراین باید مطمئن باشید که همان بار اول میتوانید تمام جزئیات را بیرون بکشید. لهجه ی نا آشنا میتواند این کار را بسیار مشکل کند. با وجود این که هیچ لهجه ی افراطی (غلیظ) وجود نخواهد داشت، اما شما باید حداقل با طیفی از لهجه های “استاندارد” آشنا باشید.

آیا باید به تمام لهجه ها مسلط باشیم؟

لهجه های لیسنینگ آیلتس به طور گسترده ای متفاوت از بسیاری دیگر از آزمون های زبان انگلیسی می باشد و لهجه های بریتیش، استرالیایی، نیوزلندی و امریکای شمالی در آن شنیده می شود. در حالیکه این کشور ها به عنوان مکان هایی که دارای لهجه های گوناگون هستند شناخته شده اند، لیسنینگ آیلتس تنها بر روی لهجه های خنثی” یا “استاندارد انگلیسی بومی تمرکز می کند.

پس لازم نیست نگران باشید، نیازی نیست که شما همه لهجه ها را به خوبی متوجه شوید و در آمریکای شمالی نیاز به یاد گرفتن لهجه های نیوفی، باستونی یا تگزاسی ندارید. از سمت قاره استرالیا نیز لهجه هایی که خواهید شنید، لهجه های استرالیایی و نیوزلندی شهری خواهد بود و لهجه های تاسمانی یا قسمت های روستایی نیوزلند را نخواهید شنید.

البته اگر که کنجکاو هستید و علاقه مند به آشنا شدن با لهجه های گوناگون هستید، توصیه می کنیم که نمونه هایی از لهجه های دیگر را بررسی کنید، زیرا دنیای بزرگی از لهجه های زبان انگلیسی وجود دارد.

غالب بودن انگلیسی بریتیش در آزمون آیلتس

با وجود اینکه لهجه های لیسنینگ آیلتس متنوع می باشد، می توان گفت که لهجه انگلیسی بریتیش رایج ترین آن ها است. شما در هر فایل صوتی لیسنینگ آیلتس، لهجه بریتیش زبان انگلیسی را خواهید شنید. برای مثال صحبت های تک نفره در لیسنینگ آیلتس تقریبا همیشه توسط افراد بریتیش بیان می شود.

در مکالمه های لیسنینگ آیلتس، همیشه حداقل یک فرد با لهجه بریتیش صحبت می کند و در برخی مواقع تعداد افراد بیشتر از 1 نفر است. در مکالمه های لیسنینگ آیلتس که در آن افراد غیر بریتیش نیز وجود دارد، شامل لهجه بریتیش نیز می باشد. ممکن است که شما به صحبت های یک دانشجوی بریتیش با یک استاد امریکایی گوش دهید یا یک مکالمه 3 نفره بین یک فرد بریتیش، یک فرد استرالیایی و یک فرد امریکایی گوش دهید.

یک نکته بسیار مهم که باید بدانیم

همانطور که خود را برای موفقیت در لیسنینگ آزمون آیلتس آماده می کنید، نیاز است که خود را برای شنیدن لهجه های انگلیسی بریتیش بسیار آماده کنید. همچنین لازم است که آمادگی کافی را برای شنیدن و تغییر لهجه ها به طور سریع آماده کنید. برای اینکه بتوانید عملکرد خوبی را در آزمون آیلتس داشته باشید و حواستان پرت نشود یا سورپرایز نشوید، نیاز است که به 2 الی 3 لهجه کاملا متفاوت به طور هم زمان گوش دهید.

راه حل مواجهه با لهجه های مختلف در آزمون Listening آیلتس

به خوبی می دانیم که در گوش دادن به یک سخنرانی که با لهجه ای غیر از لهجه ی خود شخص است، زمانی صرف پردازش میشود، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این زمان هنگام گوش دادن به لهجه ی آشنایی که در رسانه ها به طور گسترده ارائه داده میشود و یا هنگامی که تا حدودی در معرض یک لهجه قرار میگیریم، کاهش می یابد.

این بدان معنی است که “اندکی قرار گرفتن در معرض” یک لهجه نا آشنا می تواند بسیار به شما کمک کند تا آن لهجه را متوجه شوید. بنابراین این که هنگام آماده شدن برای آزمون، زمانی را صرف گوش دادن به رایج ترین گویش ها کنید محسوس است. یافتن ایستگاه های رادیویی آنلاین که شما را قادر به انجام چنین کاری کنند مشکل نیست.

در اینجا چند نمونه هست:

  • رادیو ABC از استرالیا
  • رادیو CBC از کانادا
  • رادیو BBC از انگلیس

پیدا کردن منابع دیگر هم آسان است و حتی ممکن است گوش دادن به بعضی از لهجه های غیرمعمول مانند لهجه لوئیزیانا یا کارائیبی برایتان جالب باشد. در واقع می توانید در سایت tunein.com از پیدا کردن ایستگاه های رادیویی در سراسر جهان، لذت ببرید.

راه دیگر، گوش دادن به بعضی از سخنرانی های TED است. گویندگان TED اهل کشورهای مختلفی هستند و سخنرانی ها اغلب اوقات رونوشت دارند، بنابراین می توانید صحت و درستی شنیدن خود را چک کنید.

 مشاهده ویدیو

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد امتیازات: 1

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا