Grammarهمه

جایگاه گرامر در آزمون آیلتس

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا اهمیت یادگیری گرامر در آزمون آیلتس را باهم بررسی کنیم.

مقدمه

همانطور که در مقاله “چرا گرامر برای یادگیری زبان انگلیسی اهمیت دارد؟” باهم بررسی کردیم، گرامر نقش بسیار مهمی در موفقیت زبان آموزانی که زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم فرا می گیرند دارد. اما آیا گرامر به همین اندازه در آزمون آیلتس اهمیت دارد؟ تاثیر گرامر در مهارت های مختلف آزمون آیلتس چیست؟ آیا برای آیلتس باید روی گرامر کار کرد؟ برای پاسخ گویی به این سوالات ما را در این مقاله همراهی کنید.

همانطور که حتما مطلع هستید، آزمون آیلتس یکی از بزرگ ترین آزمون های بین المللی برای سنجش دانش زبان انگلیسی افراد می باشد که بسیاری از دانشگاه های معتبر برای پذیرش دانشجویان خود ، نمره این آزمون را مد نظر قرار داده و از این طریق میان افراد مختلف گزینش به عمل می اورند. به همین دلیل این آزمون دارای اهمیت زیادی بوده و مواردی که  درصد توفیق ما را برای کسب نمره ی بهتر ، بالاتر می برند نیز حایز اهمیت می باشند.

درست است که گرامر جزو 4 مهارت اصلی آیلتس محسوب نمیشود، اما بدون شک برای موفق شدن در هر 4 مهارت اصلی آیلتس، باید گرامر شما در یک سطح مطلوب باشد و اگر در  گرامر ضعیف باشید قطعا نمی توانید نمره خوب و مناسبی را بدست آورید. بنابرین پاسخ سوال ساده هست، بله! قطعا گرامر نقش کلیدی را در موفقیت در آزمون آیلتس دارد.

گرامر در آزمون آیلتس چقدر مهم است؟

دستور و گرامر هر زبان پایه و اساس آن زبان است. در واقع برای انعطاف بیشتر در استفاده از زبان و ساختن جمله‌ها و عبارت‌های متنوع و جالب ما باید قادر باشیم که از گرامر استفاده کنیم. در بخش ریدینگ و رایتینگ آزمون آیلتس، اهمیت گرامر آیلتس به اندازه‌ی اهمیت موارد دیگر است. اگرچه در آزمون آیلتس بخش جداگانه‌ای با عنوان «گرامر» وجود ندارد اما بعید به نظر می‌رسد که بدون تسلط کافی بر گرامر آیلتس زبان انگلیسی، نمره‌های ۶، ۷ آیلتس و یا ۸ را کسب کنید. تنها لازم است که قبل از دادن پاسخنامه‌ آزمون آیلتس خود، جواب ‌های خود را از نظر دستوری چک کنید.

اهمیت گرامر در اسپیکینگ آیلتس

25 درصد از نمره  اسپیکینگ هم مانند رایتینگ به Grammatical range and accuracy ارتباط دارد. داشتن گرامر درست در آزمون اسپیکینگ به عمق کلام شما کمک کرده و در نتیجه تاثیر مهمی در انتقال درست پیام شما خواهد داشت.

در اسپیکینگ باید مهارت استفاده از ساختارهای گوناگون جملات را داشته باشیم تا بتوانیم ایده ها و نظرات خود را بطور پیوسته برای ممتحن بیان کنیم. همزمان لازم است تا هنگام اسپیکینگ زیرکانه بتوانیم ساختارها را در جای مناسب بکار ببریم. بکارگیری ساختارهای جملات باید صحیح باشد تا بتوانیم نمره دلخواه را از این بخش کسب کنیم.

اهمیت گرامر در رایتینگ آیلتس

یکی از چهار معیار نمره گیری در بخش رایتینگ Grammatical range and accuracy (وسعت و دقت گرامر) می باشد. برای همین مهارت شما در گرامر به تنهایی 25 درصد از نمره رایتینگ شما را تشکیل میدهد و سهم قابل توجهی در افزایش نمره رایتینگ شما در آزمون آکادمیک و جنرال دارد. میدانیم که برخورداری از یک گرامر قوی میتواند به نوشتن شما کمک بزرگی کند.

در آیلتس جنرال و آکادمیک با دو تسک در آزمون رایتینگ روبرو هستید. در تسک ۱ می توانید ۱۵۰ کلمه و در دومین تسک باید ۲۵۰ کلمه بنویسید. هر دو تسک بر اساس چهار معیار سنجیده می شوند. انسجام و پیوستگی متن، دامنه واژگان بکار رفته در آنها، گرامر جملات و دقیق بودن متن. بنابراین هر چقدر کلمات بیشتری بدانید، مهم این است که با دانش گرامری خود بتوانید جملاتی جذاب و پر معنا خلق کنید.

اهمیت گرامر در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس

دانش گرامری زبان شاید در ظاهر نقش چندانی در بخش های ریدینگ و لیسنینگ نداشته باشد اما برای انتخاب پاسخ صحیح سوالات بویژه آنهایی که انتخاب گزینه مناسب منوط به آشنایی کافی با ساختارهای گرامری جملات است، بسیار کاربرد دارد. همانطور که اشاره شد، مهارت گرامر به طور مستقیم در گرفتن نمره بالا در این 2 مهارت تاثیری ندارد، اما قطعا برای گرفتن یک نمره مطلوب نیازمند داشتن مهارت کافی در ساختارهای گرامری دارید تا بتوانید پاسخ صحیح سوالات را تشخیص بدهید. بهتر است بدانید که اگر ساختار جملات بخش ریدینگ  را نتوانید به خوبی تشخیص بدهید، این احتمال وجود دارد که در پیدا کردن گزینه صحیح دچار اشتباه شوید و همینطور در بخش لیسنینگ باید بدانید گوینده چه کلمه ای را مطرح میکند و در سوالها کلمه مد نظر چه نقشی دارد؟.

برای آزمون آیلتس چقدر باید روی گرامر کار کنیم؟

سوال این است که آیا گرامر شما به اندازه کافی قوی هست یا نه؟ شما برای پاسخ به یک معیار استاندارد اندازه گیری احتیاج دارید که آن معیار میتواند شرکت در آزمون ماک آیلتس در یک موسسه معتبر باشد. قبلاً در مورد اهمیت آزمون ماک  صحبت کردیم. اگر در هر دو مهارت Speaking و Writing آیلتس نمره مطلوب را کسب کردید، اینگونه به نظر میرسد که از لحاظ گرامر در سطح مطلوبی هستید اگر که نتوانستید، پس برای ارتقای سطح گرامرتان میتوانید در کلاس های گرامر و یا دوره های خصوصی شرکت کنید و در آخر هم مطالعه شخصی خود در این زمینه را ارتقا دهید.

نکته پایانی

به طور کلی، افرادی که در آزمون آیلتس نمره‌ ۷ و ۸ کسب می‌کنند با گرامر زبان انگلیسی آشنا بوده و راحت‌ تر از آن استفاده می‌کنند. پس اگر درمورد سطح دستور زبان خود تردید دارید بیشتر به مطالعه آن بپردازید. صحبت کردن درست و بدون اشکالات در گرامر بهتر از دانستن تعداد زیادی کلمه است.

معرفی منابع مرتبط

در پایان لازم است یادآوری کنیم سایت بزرگ آیلتس مترز در جهت آموزش گرامر آیلتس بخصوص منابع گسترده ای را در اختیار شما زبان آموزان عزیز قرار داده که برخی از بهترین آنها را در زیر مشاهده می فرمایید:

 

  1. دانلود کتاب Test Your Prepositions _Test It – Learn It
  2. Cambridge Grammar and Vocabulary for IELTS Advanced
  3. دانلود کتاب Cambridge Grammar and Vocabulary for IELTS Advanced
  4. English Grammar for IELTS 8.5 – English Grammar for IELTS Booster Volume 1
  5. دانلود کتاب Grammar for IELTS Writing
  6. دانلود کتاب 100IELTS Mistakes You Are Going to Make And How to Avoid Them

مشاهده ویدیو:

همچنین در همین رابطه پیشنهاد می کنیم ویدیویی آموزشی زیر را مشاهده بفرمایید

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد امتیازات: 1

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا