تبلیغاتهمه

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

آزمون آیلتس (IELTS) یکی از معتبرترین آزمون های رسمی برای سنجش مهارت های زبان انگلیسی است. آزمون آیلتس قابلیت ارزیابی مهارت های اصلی و فرعی زبان انگلیسی فردی را دارا بوده و نمره اخذ شده در آن سطح واقعی زبانی متقاضی را اثبات می نماید. اگر قصد تحصیل، کار و سفر در کشورهایی که زبان انگلیسی حرف اول را در آن می زند دارید، مسلما نیاز به شرکت در این آزمون خواهید داشت. آزمون آیلتس به شما کمک می کند تا از میزان تسلط خود به زبان انگلیسی به طور دقیق با خبر شده و مراحل بعدی در اهداف از قبل تعیین شده خود را با موفقیت بیشتری طی نمایید.

آزمون ماک (mock) آیلتس، آزمونی شباهت سازی شده با آزمون اصلی آیلتس بوده و شما را در فضایی مشابه با فضای واقعی این آزمون قرار می دهد.

حتی اگر بارها سوالات آزمایشی را بررسی نموده و کتابهای مختلف آیلتس را مطالعه کنید، در صورت عدم شرکت در آزمون ماک آیلتس قادر به کسب اعتماد به نفس و مهارت کافی برای شرکت در آزمون اصلی، مهارت های مدیریت زمان، تجربه خستگی شرکت در این آزمون و غلبه بر استرس موجود در فضای برگزاری را نخواهید داشت.

با شرکت در آزمون ماک آیلتس شما قادر به شناسایی تمام نقاط ضعف خود بوده و می توانید این ضعف ها را طی شرکت در آزمون های ماک به طور مداوم کسب نمایید. مزیت آزمون های ماک آیلتس هزینه بسیار پایین برای حضور در این فضا و تجربه آن می باشد.

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟
چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

قدم اول برای حضور در آزمون آیلتس چیست و از کجا باید شروع کرد؟

فراموش نکنید که پیش از حضور در آزمون آیلتس شما باید از دارا بودن اطلاعات کافی در ارتباط با این آزمون و روند انجام آن اطمینان حاصل نمایید. عدم اطلاعات کافی در این خصوص می تواند منجر به اخذ نمرات پایین در در این آزمون گردد و کسب نمره پایین در این آزمون به منزله عدم قبولی می باشد. خصوصا به هنگام تلاش برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های برتر جهان نیاز به داشتن نمرات بالا در این آزمون می باشید. بخشی از رقابت اصلی به هنگام اخذ پذیرش تحصیلی بر سر نمره آزمون آیلتس می باشد.

قبل از حضور در آزمون اصلی آیلتس باید با موارد زیر آشنا شوید:

  • فرمت برگزاری آزمون آیلتس
  • هزینه شرکت در آزمون
  • نحوه انتخاب سنتر آزمون و رزرواسیون آن
  • محتوای مورد نیاز برای کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون اصلی

آزمون آیلتس ۴ مهارت اصلی گفتاری (Speaking)، شنیداری (Listening)، نوشتاری (Writing) و خواندن (Reading) را تحت ارزیابی قرار می دهد. این آزمون در دو فرمت آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک برگزار می گردد.

روزها و زمان برگزاری آزمون به چه نحوی است؟

آزمون های اصلی آیلتس ۴ بار در ماه برگزار می گردند. به منظور شرکت در این آزمون باید وارد سایت آیلتس به نشانی (www.ielts.org) شده و موقعیت فعلی و سنتر مد نظرتان را انتخاب نمایید. پس از انتخاب آزمون آیلتس رسمی و یا جنرال، قادر خواهید بود تا تمام اطلاعات جزئی در ارتباط با زمان های برگزاری آیلتس را مشاهده نمایید.

برای ادامه مراحل باید فرمی را که در سایت مشاهده می شود تکمیل نمایید. فرد متقاضی باید توجه داشته باشد که به منظور سهولت شرکت در آزمون اصلی آیلتس و عدم بروز هرگونه مشکلی در این خصوص باید یک ماه قبل  مراحل رزرواسیون را انجام دهد.

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

روند برگزاری آزمون آیلتس به چه نحوی می باشد؟

در آزمون آیلتس فرد متقاضی ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه فرصت داد سوالات مربوط به ۴ مهارت اصلی را جواب دهد.

در آزمون آیلتس جنرال و آیلتس آکادمیک بخش های ریدینگ و رایتینگ متفاوت بوده ولی قسمت های اسپیکینگ و لیسینینگ یکسان می باشند. فرد متقاضی باید دقت داشته باشد که در زمان آغاز آزمون، پاسخگویی به سوالات لیسینینگ، ریدینگ و رایتینگ بدون فاصله زمان استراحت است. آزمون اسپیکینگ می تواند ۷ روز قبل، همان روز و یا ۷ روز بعد آزمون برگزار گردد.

  • بخش شنیداری (Listening): در بخش لیسینینگ، فرد متقاضی ۳۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی دارد. سوالات بر اساس ۴ فایل صوتی ضبط شده بوده که متقاضی پس از شنیدن آنها اقدام به پاسخگویی به سوالات می نماید. نمره اخذ شده در این بخش مهارت های شما برای درک اطلاعات دریافت شده توسط حس شنیداری شما سنجیده می شود.
  • بخش گفتاری (Speaking): در بخش اسپیکینگ شما دارای ۱۵ دقیقه زمان جهت تکمیل سوالات می باشید. در این بخش موضوعی به شما داده می شود. متقاضی شرکت در آزمون به مدت یک دقیقه فرصت فکر کردن و آماده شدن برای پاسخگویی را خواهد داشت. در پایان یک دقیقه شما ۲ دقیقه زمان برای پاسخ به سوال را خواهید داشت. در انتها ممتحن مجددا سوالاتی متنوع را در ارتباط با همان سوال اولیه از شما می پرسد. سوالات پرسیده شده در این بخش در رابطه با موضوعات بسیار متنوعی بوده و مختص یک موضوع خاص نمی باشند.
  • بخش خواندن (Reading): افراد متقاضی باید ۶۰ دقیقه خود را صرف پاسخگویی به سوالات ریدینگ نمایند. بخشی از این ریدینگ ها طولانی بوده و از منابع متنوعی انتخاب می گردند. در آزمون آیلتس آکادمیک، این ریدینگ ها غالبا حالت توصیفی داشته و مرتبط با مباحث آکادمیک می باشند. شما در این مرحله باید به ۴۰ سوال پاسخ دهید. هدف از بخش ریدینگ ارزیابی توانایی شما در خواندن متون مختلف و درک مطالب آن به همراه دریافت درکی کامل و منطقی از محتوای معین شده می باشد.
  • بخش نوشتار (Writing): در بخش رایتینگ توانایی شما در توصیف و خلاصه کردن مورد ارزیابی قرار می گیرد. این رایتینگ ها در ارتباط با متونی مشخص، داده، اعداد و ارقام، تصاویر و یا بحث های مختلف می باشند. برای تکمیل بخش رایتینگ، فرد متقاضی دارای ۶۰ دقیقه زمان می باشد.

چگونه خود را برای آزمون آیلتس آماده کنیم؟

تقریبا ۵۰ درصد نمره کسب شده در آزمون آیلتس مرتبط با اطلاعات کافی و سواد زبان انگلیسی است. از ۵۰ درصد باقی مانده، ۳۰ درصد آن مرتبط با شرکت در آزمون های ماک آیلتس و کسب توانایی های مختلف در این بخش بوده و ۲۰ درصد آن مرتبط با اعتماد به نفس شرکت کننده می باشد.

پس یکی از روش های آماده سازی جهت شرکت در آزمون آیلتس، شرکت در آزمون ماک آیلتس به عنوان شبیه ساز آزمون اصلی است. که برای این منظور نیاز به ثبت نام در سنترهای برگزاری ماک آیلتس در کشور می باشید.

چرا گلدیس را به عنوان سنتر برگزاری آزمون ماک آیلتس باید انتخاب کرد؟

موسسه آموزش زبان گلدیس بهترین، حرفه ای ترین و محبوب ترین سنتر برگزاری آزمون های ماک آیلتس در کشور بوده و ایده آل ترین فضای شبیه سازی شده به همراه باکیفیت ترین تجهیزات را در اختیار زبان آموزان گرامی قرار می دهد. این موسسه زبان انگلیسی با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین تجهیزات صوتی و دیجیتال، پرآرامش ترین فضاهای ممکن برای برگزاری و پیشبرد آزمون را برای شرکت کنندگان فراهم می آورد. اساتید منتخب گلدیس، در این مسیر شما را تنها نگذاشته و می توانید استرس شرکت در این آزمون را با کمک اساتید حرفه ای موسسه آموزشی گلدیس از بین ببرید.

به منظور دریافت هرگونه مشاوره جهت شرکت در آزمون آیلتس ماک و یا آزمون اصلی آیتلس، با شماره های 041-33373515 یا 33333233-041 تماس بگیرید.

 

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.6 / 5. تعداد امتیازات: 26

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا