Reading

هر آنچه که باید درمورد آزمون ریدینگ آیلتس بدانیم + 8 نکته بسیار ضروری

در این مقاله قصد داریم نکات مهم و ساختار آزمون ریدینگ آیلتس را باهم بررسی کنیم

مقدمه

در آزمون ریدینگ آزمون بین المللی آیلتس، زبان آموزان توانایی خود در مهارت خواندن را به نمایش می گذارند و با هم به رقابت می پردازند. در آزمون ریدینگ آیلتس، سوالات مختلفی ممکن است از شما خواسته شود که اسامی این موارد به صورت کلی در زیر آورده شده است:

  1. True, False, Not Given
  2. Yes, No, Not Given
  3. Multiple Choice
  4. Matching Information
  5. Matching Headings
  6. Matching Features
  7. Matching Sentence Endings
  8. Matching Classification
  9. Sentence Completion
  10. Summary, Note, Table, Flow-Chart Completion
  11. Diagram Label Completion
  12. Short-Answer Questions

بدون شک تمام سوالات موجود در بخش ریدینگ آزمون آیلتس را به صورت جداگانه در دانشنامه آیلتس مترز باهم بررسی خواهیم کرد. اما نکته دیگر در مورد این آزمون این است که این آزمون مانند آزمون رایتینگ در 2 بخش آکادمیک و جنرال از نظر ساختار و محتوا باهم متفاوت می باشد. اما انواع سوالات بخش Reading آزمون آیلتس در هر دو ماژول یکسان هستند. در این مقاله سعی خواهیم کرد ساختار آزمون ریدینگ آیلتس را برای هر 2 ماژول آکادمیک و جنرال بررسی کنیم.

آزمون آکادمیک ریدینگ آیلتس در یک نگاه

مانند آزمون جنرال، آزمون آکادمیک ریدینگ آیلتس از 3 قسمت مختلف تشکیل شده است که به طور معمول هر متن از متن قبلی سخت تر می باشد و همچنین متون آزمون آکادمیک به صورت کلی از متون آزمون جنرال بلندتر و مشکل تر می باشد. شایان ذکر است در این آزمون که همانطور که گفته شد شامل 3 متن می باشد، زبان آموزان باید به 40 سوال پاسخ دهند که در مجموع جمع نمرات شما در این آزمون را تشکیل می دهد. پاسخ تمام سوالات را در داخل متن ها و یا اینکه بر اساس آنچه در متن گفته شده است می توان یافت. این متن ها اغلب از کتابهای علمی، مجلات، روزنامه ها، ژورنال ها و یا منابع آنلاین گرفته می شود. زبان نوشتاری این متن ها به گونه ای است که افراد عادی متوجه آن می شوند و برای فرد غیر متخصص نوشته شده است و بنابراین قابل فهم خواهد بود. اگر چنانچه از کلمات تخصصی در یکی از متن ها استفاده شده باشد، لیستی از کلمات تخصصی موجود در متن به همراه معنی آنها در اختیار شما قرار خواهد گرفت. نحوه ی نگارش متون آزمون آیلتس می تواند متفاوت باشد یعنی ممکن است روایتی از اتفاقی باشد، توصیفی و یا استدالی باشد. متون می تواند به همراه تصاویر، جدول، گراف یا نمودار همرا باشد. تعداد کلمات سه متن در جمع بین 2100 تا 2750 کلمه هستند. شما باید در مدت 60 دقیقه به 40 سوال بخش آزمون Reading پاسخ دهید که یکی از مهم ترین چالش های این بخش است.

آزمون جنرال ریدینگ آیلتس در یک نگاه

آزمون جنرال نیز همانند آزمون آکادمیک از 3 بخش تشکیل شده است که البته همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم این متون کوتاه تر و البته آسان تر از متون آزمون آکادمیک می باشند. البته در این آزمون نیز مانند آزمون آکادمیک هر متن از متن قبلی خود مشکل تر می باشد. لازم به ذکر است، در بخش اول آزمون جنرال، چند متن کوتاه به شما داده خواهد شد که معمولا در مورد موضوعات روزمره اجتماعی خواهد بود که افراد اغلب در زندگی روزمره و عادیشان با آن روبرو هستند خواهد بود. در بخش دوم نیز معمولا 2 متن مرتبط با مسائلی مانند مشاغل، آموزش، کار و غیره به شما داده خواهد شد و سوالاتی در مورد این متون از شما پرسیده خواهد شد.ساختار بخش سوم ریدینگ جنرال همانند آزمون آکادمیک خواهد بود. دارای یک متن بلند است که موضوع آن می تواند عمومی باشد. به صورت کلی متن های Reading آزمون جنرال آیلتس از متون متعدد و متنوعی از کتاب ها، مجلات، آگهی ها، روزنامه ها و غیره گرفته می شود. موضوعات آن با آزمون آکادمیک متفاوت بوده و اغلب موضوعات عمومی، روزمره اجتماعی خواهد بود.

 8 نکته ضروری که در مورد آزمون ریدینگ آیلتس باید بدانیم

  1. در آزمون ریدینگ آیلتس بهتر است اول از خواندن متن شروع نکنید. ابتدا به عنوان ها و هدینک ها و ساب هدینگ ها و نقشه ها و نمودار ها توجه کنید.
  2. در سوالاتی که نیاز به پر کردن با کلمات دارند به محدودیت تعداد کلمات و عدد ها دقت کنید. اگر از شما خواسته شده ۲ کلمه و یک عدد استفاده کنید به هیچ وجه از تعداد خواسته شده بیشتر ننویسید چرا که جواب شما غلط در نظر گرفته می شود.
  3. عدد ها هم میتوانند به صورت حروف نوشته شوند هم به صورت عددی. اگر اعداد را به صورت حروف می نویسید دقت داشته باشید که به عنوان عدد محسوب می شوند. مثلا: Twenty-five یک عدد حساب می شود و نه دو کلمه.
  4. به هیچ وجه کلماتی مانند And, or به جواب های خود اضافه نکنید چرا که این ها هم به عنوان یک کلمه محسوب می شوند.
  5. همان طور که می دانید بخش ریدینگ آیلتس ۶۰ دقیقه زمان دارد و در این ۶۰ دقیقه شما باید ۳ ریدینگ را بخوانید و به ۴۰ سوال پاسخ دهید بنا بر این سرعت خواندن اهمیت ویژه ای دارد، سرعت خواندن خود را بالا ببرید.
  6. به جمع بودن یا مفرد بودن کلمات در سوال دقت کنید. در برخی سوالات جمع بودن یا مفرد بودن کلمات در انتخاب جواب صحیح نقس اساسی دارد.
  7. جداً از غلط های املایی پرهیز کنید. شاید کمی مسخره به نظر برسد اما خیلی از داوطلبین آیلتس تنها به دلیل بی دقتی در وارد کردن کلمات از برگه سوالات به برگه پاسخ نامه کلمات را به طور صحیح وارد نمی کنند و همین باعث از دست دادن نمره می شود.
  8. مجموع نمره خام 40 می باشد و پاسخ به هر سوال دارای یک نمره می باشد که پس از تبدیل به 1 تا 9 نمره ی آیلتس شما بدست می آید. باید در نظر داشته باشید که تعداد پاسخ درست یکسان یا نمره ی خام در آزمون آکامیک و جنرال در بخش ریدینگ، نمره‌ی آیلتس یکسانی برای این دو به دست نمی‌آورد.

معرفی منابع مرتبط

اما برای تقویت مهارت ریدینگ آیلتس، منابع بسیار خوب و مناسبی در سایت بزرگ آیلتس مترز موجود می باشد که هم اکنون قصد داریم بخشی از این منابع ارزشمند را به شما زبان آموزان عزیز معرفی کنیم:

 

مشاهده ویدیو 

برای آشنایی بیشتر با آزمون ریدینگ آیلتس می توانید ویدیو زیر را ملاحظه بفرمایید:

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد امتیازات: 1

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

Written by Ahmad Jahangardi

He as a CEO and supervisor at IELTSMatters Official got his M.A degree in English Teaching. He is both an English teacher and IELTS instructor

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا