تبلیغاتهمه

بعد از زبان انگلیسی چه زبانی را یاد بگیریم؟

یکی از سوالات اصلی افرادی که در زبان انگلیسی به سطح پیشرفته رسیده‌اند، این است که بعد از زبان انگلیسی چه زبانی را یاد بگیریم؟ به عبارت بهتر، انتخاب زبان سوم همیشه یک دغدغه برای کسانی است که می‌خواهند با یادگیری زبان جدید، دایره ارتباطات خود را توسعه دهند. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که زبان سوم چی یاد بگیریم و بهترین زبان بعد از انگلیسی چیست؟

زبان آلمانی

برای افرادی که قصد مهاجرت کردن دارند یا می‌خواهند از نظر شغلی و حرفه ای پیشرفت کنند، شرکت در دوره آموزش زبان آلمانی یک پیشنهاد بسیار عالی است. زیرا یادگیری زبان آلمانی پس از انگلیسی، تاثیر زیادی در افزایش دایره ارتباطات دارد و می‌تواند به جز کشورهای انگلیسی زبان، شما را به کشورهایی مانند اتریس، آلمان و سوئیس هم لینک کند. بنابراین اگر هدف شما کار یا تحصیل در موسسات یا دانشگاه‌های سطح بالای دنیاست و در عین حال می‌خواهید زندگی راحتی هم در کشور مقصد داشته باشید، به سراغ زبان آلمانی بروید.

زبان فرانسوی، نزدیکترین زبان به انگلیسی

معمولا پیشنهاد ما به افرادی که می‌پرسند بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیرید؟ شرکت در دوره آموزش آنلاین زبان فرانسه است؛ زیرا زبان فرانسه از نظر لغوی و ساختار کلمات، شباهت و اشتراکات زیادی با زبان انگلیسی دارد. در نتیجه یادگیری این زبان جدید برای شما راحت خواهد بود و در عین حال، مسیر مهاجرت شما به کانادا را هم هموارتر می‌کند.

زبان چینی، بهترین زبان برای ارتباطات

اگر می‌خواهید بتوانید با بیش از یک چهارم مردم جهان صحبت کنید، بعد از انگلیسی به سراغ زبان چینی بروید. چین در حال حاضر حدود یک و نیم میلیارد نفر در این کشور زندگی می‌کنند؛ در عین حال، چین دارای اقتصاد بسیار پیشرفته‌ای است و با کشورهای زیادی مراوده تجاری دارد. به همین دلیل اگر در زمینه واردات و صادرات یا خرید و فروش اجناس مختلف کار می‌کنید، یادگیری زبان چینی در کنار زبان انگلیسی می‌تواند تاثیر زیادی بر رشد کسب و کار شما داشته باشد.

زبان عربی، مناسب برای ایرانی ها

اگر قصد دارید به عنوان یک تاجر یا مهندس ایرانی با کشورهای حاشیه خلیج فارس ارتباط بگیرید، باید پس از یادگیری زبان انگلیسی، به سراغ زبان عربی بروید. زبان عربی به شما این فرصت را می‌دهد که با کشورهایی مانند امارات، عمان و قطر مراوده کنید. حتی اگر خودتان هم کسب و کار مستقلی نداشته باشید، می‌توانید به عنوان مترجم در شرکت‌های بزرگ صادرات و واردات مشغول شده و به این ترتیب درآمد زیادی به دست آورید.

ترکی استانبولی

به جرات می‌توان گفت که ایرانیان بیشترین مراوده را با کشور ترکیه دارند؛ در این کشور هم به جز زبان انگلیسی، زبان ترکی استانبولی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که یکی از گزینه‌های خود به عنوان زبان سوم را به ترکی استانبولی اختصاص دهید. به این ترتیب می‌توانید با شرکت‌های ایرانی و ترکی حاضر در این کشور کار کرده و شغل خود را توسعه دهید. همچنین امکان تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه هم برای شما فراهم می‌شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین زبان برای زبان سوم

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ توصیه می‌کنیم که از چک لیست زیر استفاده نمایید. این چک لیست به شما کمک می‌کند که هدف خود را از یادگیری زبان سوم مشخص کرده و به این ترتیب، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

آیا به دنبال کسب درآمد بیشتر هستید؟

اگر میخواهید با یادگیری زبان سوم، درآمد خود را افزایش دهید، باید به سراغ یادگیری زبان کشورهایی بروید که از دید تجاری یا کسب و کار، بسیار قوی هستند. در این مورد، معمولا زبان آلمانی، چینی و عربی پیشنهاد می‌شود؛ اما باز هم بستگی به این دارد که بخواهید از ایران کار خود را توسعه دهید یا قصد مهاجرت به کشور مقصد را داشته باشید؟ اگر در دسته اول قرار می‌گیرید، زبان عربی به دلیل نزدیکی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران و سخت نبودن قواعد مالیاتی در آنها، بهتر است. اما اگر قصد مهاجرت دارید، زبان آلمانی و چینی در اولویت هستند.

آیا قصد ادامه تحصیل دارید؟

در صورتی که قصد شما ادامه تحصیل در یک کشور غیر انگلیسی زبان است، باید به عنوان زبان سوم، به سراغ زبان رسمی در آن کشور بروید. برای مثال اگر می‌خواهید به شهرهای فرانسوی کانادا مهاجرت کرده یا در کشور فرانسه مشغول به تحصیل شوید، بهتر است زبان فرانسوی را یاد بگیرید. اما برای تحصیل در کشورهای آلمان، اتریس و سوئیس، یادگیری زبان آلمانی در کنار انگلیسی بسیار سودمند خواهد بود.

آیا به دنبال یک زبان آسان می‌گردید؟

اگر قصد شما از یادگیری زبان سوم این است که صرفا بر یک زبان دیگر مسلط شده و از طریق آموزش دادن آن به افراد، درآمد کسب کنید، باید به سراغ یک زبان آسان بروید. هرچند گفته می‌شود که فرانسوی و آلمانی زبان‌های سختی هستند، اما یادگیری آنها در مقایسه با عربی و چینی راحت‌تر است. زیرا واژه‌های مشترک زیادی با زبان انگلیسی دارند و سطح سختی گرامر یا دیگر بخش‌های آنها، با انگلیسی یکسان خواهد بود.

کاربرد زبان سوم در دنیا چقدر است؟

در زمان انتخاب بهترین زبان برای زبان سوم، باید به این موضوع هم فکر کنید که این زبان چقدر در دنیا کاربرد دارد؟ برای مثال، چینی انواع مختلفی خواهد داشت که تفاوت‌های جزئی با هم دارند؛ به همین دلیل قبل از یادگیری، باید بررسی کنید که این زبان چقدر در مقصد مورد نظر شما کارایی خواهد داشت.در غیر این صورت، زمان و هزینه خود را هدر داده‌اید و در نهایت از خواندن زبان هم دلزده خواهید شد.

سخن پایانی

یادگیری زبان سوم در مقایسه با زبان دوم بسیار ساده‌تر است؛ زیرا ذهن شما آمادگی بیشتری خواهد داشت. از آنجا که خیلی از ایرانیان، انگلیسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده‌اند، این سوال برای آنها پیش می‌آید که بعد از زبان انگلیسی چه زبانی یاد بگیریم؟ در این مقاله تعدادی از بهترین زبان‌ها به عنوان زبان سوم را معرفی کرده و معیار انتخاب آنها را بیان کردیم. در صورتی که به دنبال یک آموزشگاه معتبر برای یادگیری هریک از این زبان‌ها هستید، می‌توانید جهاد دانشگاهی اصفهان را انتخاب کنید. در جهاد دانشگاهی اصفهان، کلیه دوره‌ها به صورت سطح بندی شده برگزار شده و کلاس‌های مکالمه هم برای تمرین بیشتر تدارک دیده شده‌اند تا شما زبان را به صورت کاربردی یاد بگیرید.

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 3.1 / 5. تعداد امتیازات: 31

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا