Grammarتبلیغات

حال کامل ساده یا ماضی نقلی در گرامر انگلیسی Present Perfect Tense

اهمیت یادگیری زمان‌های انگلیسی نظیر زمان حال کامل یا ماضی نقلی از آنجایی مهم می‌شود که می‌خواهید یک گفتگوی روزانه را شروع کرده و برای اتفاقاتی که در گذشته پیش‌آمده و همچنان اثرش باپرجا است، به طور مفصل صحبت کنید. به طورکلی تمام گرامرها وابسته به زمان‌های انگلیسی است. تمامی دیالوگ‌ها و مکالمه‌های شما هنگام صحبت‌کردن یا گوش کردن وابسته به زمان‌های گذشته، حال و آینده  است. زمان حال کامل یا ماضی نقلی در انگلیسی نیز یکی از زمان‌هایی بوده که از چند ساختار مختلف تشکیل شده است. با ما همراه باشید تا از ماضی نقلی بیشتر بدانید، منفی کردن زمان‌های نقلی را یاد گرفته و با کاربردهای حال کامل در موقعیت‌های مختلف آشنا شوید.

زمان حال کامل ساده یا ماضی نقلی (Present Perfect Tense) چیست؟

حال کامل یا ماضی نقلی در انگلیسی، زمان‌هایی کاربرد دارد که شما می‌خواهید راجع به گذشته‌ای صحبت کرده که زمان حال و شاید آینده‌تان را نیز تحت تاثیر خودش قرار داده است. در واقع حال کامل ساده یا ماضی نقلی، به زمان‌هایی اطلاق می‌شود که در گذشته شروع شده و عمل یا اثر آن همچنان تا زمان حال یا آینده نیز ادامه دارد. زمانی که حال کامل  را در جملات انگلیسی پرکاربرد به کار برده، هم به زمان گذشته و هم به زمان حال فکر می‌کنیم. با کمک گرامر زمان حال ساده، گذشته را به حال و آینده متصل می‌کنیم.

ساختار زمان حال کامل در انگلیسی به چه صورت است؟

ساختار زمان حال کامل یا ماضی نقلی در انگلیسی به این صورت است که فعل این زمان با استفاده از افعال کمکی have و has و قسمت سوم فعل اصلی(past participle)  ساخته می‌شود. در واقع برای ساخت این زمان، بعد از فاعل، have یا has را اضافه کرده و سپس قسمت سوم فعل اصلی را بعد از این دو افعال کمکی اضافه می‌کنیم. مثال برای زمان حال کامل ساده بسیار است. از جمله به این ساختار دقت کنید:

ساختار مثبت زمان حال کامل در انگلیسی

همانطور که گفتیم برای ساخت زمان مثبت حال کامل یا ماضی نقلی در انگلیسی، نیاز به ساختار زیر داریم:

Subject + Have/Has + Past Participle + Complement.

I have seen that movie many times

من آن فیلم را بارها دیده‌ام.

We have lived in this house before

ما قبلاً در این خانه ساکن بوده‌ایم.

همانطور که در مثال آخر مشاهده کرده، قسمت سوم فعل با اضافه کردن حرف d به آخر فعل باقاعده، ساخته می‌شود. پس شکل سوم افعال باقاعده با اضافه کردن حروف ed  یا d به آخر فعل ساخته شده و شکل سوم افعال بی‌قاعده هیچ تغییری نمی‌کند.

ساختار منفی زمان حال کامل در انگلیسی از بخش نکات گرامر Present Perfect

برای ساخت جملات منفی حال کامل یا ماضی نقلی باید بعد از افعال کمکی have و has، از not استفاده کرده و مابقی جمله را به همان شکل ساختار مثبت ادامه دهیم. با مثال زمان حال کامل به شکل منفی، بیشتر ساختار آن را متوجه خواهید شد:

Present Perfect: Subject + Have/Has Not + Past Participle + Complement

I have not traveled yet

من هنوز سفر نرفته‌ام.

I haven’t met my friend’s sister yet

من هنوز خواهر دوستم را ملاقات نکرده‌ام.

همانطور که در دو مثال بالا می‌بینید همانند مثال‌های قبل، شکل سوم افعال باقاعده ed گرفته است اما افعال بی‌قاعده هیچ تغییری نکرده‌اند.

ساختار سوالی حال کامل Present Perfec  یا ماضی نقلی در گرامر انگلیسی

در بخش گرامر Present Perfect، حال کامل سوالی را می‌توان با جابه‌جایی افعال کمکی ساخت. یعنی با آوردن فعل have یا has به ابتدای جمله، قبل از فاعل، حال کامل سوالی ساخته می‌شود. به ساختار زیر دقت کنید:

Present Perfect: Have/Has Not + Subject + Past Participle + Complement.

مثال زمان حال کامل انگلیسی در حالت سوالی:

Have you ever been abroad?

آیا شما تاکنون به خارج رفته‌اید؟

have i seen you before

آیا من قبلاً شما را دیده‌ام؟

شکل پاسخ دادن به سوالات حال کامل ساده یا ماضی نقلی در انگلیسی

برای پاسخ کوتاه به سوالات زمان حال کامل در انگلیسی از فاعل به همراه افعال کمکی have و has استفاده می‌کنیم. به شکل پاسخ‌های کوتاه و بلند در گرامر انگلیسی مثال‌های زیر دقت کنید:

have i seen you before

+ Answer:  yes, you have. Yes,You have seen me

– Answer: No, you have not (haven’t). No, you have not seen me

کاربردهای زمان حال کامل در انگلیسی یا ماضی نقلی در گرامر انگلیسی

در زمان حال کامل ساده، گوینده حرفی از یک زمان مشخص نمی‌زند.  معلوم نیست که منظور فرد از بیان اتفاق افتاده یا عمل انجام‌شده، چه زمانی است. مشخص نبودن زمان دقیق اتفاق، زمان حال کامل ساده را کمی برای ما مبهم کرده است. شما به کسی تعریف نمی‌کنید که چه زمانی دوست خود را دیده‌اید یا به سفر استانبول رفته‌اید. فقط می‌گوید که من قبلاً یک‌بار به استانبول سفر کرده‌ام یا فلان دوست خود را بارها دیده‌ام. همین ابهام، این زمان را برای ما در گرامر انگلیسی زیبا کرده است.

از زمان حال کامل ساده می‌توان برای بیان تجربیات و دست‌آوردها استفاده کرد. با کمک آن می‌توان راجع به تمام اتفاقاتی صحبت کرد که از تجربیات تلخ یا شیرین ما حکایت می‌کند. یا می‌توان با کمک این زمان، راجع به انتظار یا آرزوهای تحقق یافته یا دست نیافته صحبت کرد. همچنین تمام حالات و رویدادهایی که در گذشته شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده است (متاهل بودن، خانه داشتن و غیره) و همچنان ادامه دارد را نیز با کمک زمان ماضی نقلی می‌توانیم بیان کنیم.

با کمک حال ساده می‌توانیم راجع به اتفاقات اخیر زندگی‌مان نیز حرف بزنیم. اتفاقاتی که اخیراً تجربه‌اش کرده و نیاز داریم با کسی در میان بگذاریم. با کمک زمان حال ساده یا ماضی نقلی در گرامر انگلیسی، می‌توانیم تمامی این تجربیات و رویدادهای مهم زندگی‌مان را با سایر افراد به اشتراک بگذاریم.

نقش معلم خصوصی زبان انگلیسی در بهترین روش یادگیری زمان‌های انگلیسی

در زمان حال کامل ساده یا ماضی نقلی، ما باید در خیلی از مواقع از قید برای بیان اتفاقات پیش‌آمده استفاده کنیم. برای مثال زمانی که می‌خواهیم راجع به اتفافات پیش‌آمده اخیر صحبت کنیم، از قید just استفاده می‌کنیم یا برای بیان اتفاقاتی که از گذشته شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد، باید از قیدهای For و  Sinceدر جملات استفاده کرد تا بتوان مفهوم ادامه‌دار بودن اتفاقات گذشته را رساند.

بنابراین شما باید برای هر جمله‌ای که می‌خواهید به کار ببرید، با‌توجه به محتوای جمله از کلمات، قیدها و افعال به درستی و به جا استفاده کنید. در این جا است که نقش معلم خصوصی زبان انگلیسی و آموزش کامل گرامر زبان انگلیسی از پایه اهمیت پیدا می‌کند.

اساتید زبان انگلیسی استادبانک از بهترین‌های زبان انگلیسی در ایران

برای رسیدن به موفقیت در زبان انگلیسی و همچنین یادگیری کامل زمان‌ها در گرامر انگلیسی، می‌توانید از بهترین اساتید زبان استادبانک کمک بگیرید. به خصوص اگر برای یادگیری زبان خیلی حوصله نداشته و می‌خواهید در سریع‌ترین زمان به سطح بالایی برسید، شرکت در کلاس‌های تدریس خصوصی آنلاین و حضوری زبان انگلیسی استادبانک پیشنهاد می‌شود.

اگر هم با شماره ۰۲۱۹۱۰۰۵۳۴۳ تماس بگیرید می‌توانید به راحتی معلم زبان مورد نظر خود را پیدا و انتخاب کنید. در هر صورت برای یادگیری تمام نکات ریز و کاربردی گرامر انگلیسی، نیاز به آموزش حرفه‌ای دارید که استادبانک می‌تواند این آموزش را در اختیار شما بگذارد.

 

 

**  این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است و آیلتس مترز  مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد امتیازات: 0

بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون
بهترین و پرفروش ترین کتاب های سایت آمازون

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا